Najczęściej zadawane pytania

Co to jest WP Pilot?

WP Pilot jest polską platformą telewizji internetowej. To miejsce, gdzie można oglądać polskie i zagraniczne kanały w systemie live streaming (na żywo). Aby oglądać bez reklam, wybierz pakiet dostosowany do Twoich potrzeb. Mamy w swojej ofercie kanały ogólnotematyczne, filmowe, sportowe, informacyjne, dziecięce. Zapoznaj się z naszą ofertą.

Czy założenie konta WP Pilot jest bezpłatne?

Założenie konta w WP Pilot jest bezpłatne. Jednakże posiadając konto bezpłatne, musisz liczyć się z dodatkowymi reklamami przed włączeniem każdego kanału i przy każdej jego zmianie, brakiem trybu pełnoekranowego, limitem czasu oglądania, ograniczeniami w liczbie przełączeń kanałów i niższą jakością obrazu. Dlatego też zachęcamy do sprawdzenia naszej oferty, w której każdy znajdzie pakiet dopasowany do swoich potrzeb.

Czy usługa WP Pilot jest bezpłatna?

Zakładając bezpłatne konto, otrzymujesz dostęp do ograniczonej puli kanałów. Jednakże decydując się na oglądanie bez wykupionego pakietu Premium, musisz liczyć się m.in. z dodatkowymi reklamami. Jeśli chcesz oglądać swoje ulubione kanały telewizyjne, polecamy zapoznanie się z ofertą naszych pakietów Premium. Programy TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TV4, TV Puls są przeznaczone do powszechnego i nieodpłatnego odbioru również w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną.

Dlaczego bez rejestracji mogę oglądać telewizję przez ograniczony czas?

Oglądanie przez ograniczony czas to próbka tego, co dostaniesz po założeniu konta. Chcemy, żebyś przekonał/a się, że warto do nas dołączyć. Czas oglądania bez rejestracji wynika też z umów z poszczególnymi nadawcami - WP Pilot to legalna usługa, szanująca prawa autorskie.

Które z kanałów dostępne są w jakości Full HD?

W standardzie Full HD dostępne są wszystkie kanały z naszej oferty z wyłączeniem: Polsat, TV4, TV Puls, TVP Warszawa.

Czy mogę oglądać WP Pilot na telewizorze?

Oczywiście. WP Pilot możesz oglądać na telewizorach z systemem Android TV, z wykorzystaniem Chromecasta, ale również na telewizorach Samsung Smart TV. Aplikację WP Pilot obsługują modele z rocznika 2017+ (z Tizen 3.0-4.0). WP Pilot jest też dostępny na Xboxie. Wspieramy także technologię AirPlay, która pozwala przekazywać obraz z aplikacji na telewizor. W aplikacji WP Pilot na iOS (Iphone/Ipad) widnieje opcja pozwalająca na udostępnianie obrazu za pomocą funkcji Airplay lub Chromecast. W celu korzystania należy wybrać dostępną opcję Airplay, wówczas wybieramy urządzenie do streamingu, np. Apple TV. W najbliższych miesiącach planujemy umożliwić oglądanie WP Pilota użytkownikom telewizorów LG Smart TV.

Czy mogę oglądać telewizję przy pomocy WP Pilota również podczas podróży lub innego czasowego pobytu za granicą?

WP Pilot dostępny jest na terenie Unii Europejskiej oraz Norwegii i Islandii dla użytkowników, którzy czasowo przebywają za granicą. Aby skorzystać z tej możliwości, należy dokonać weryfikacji stałego pobytu w Polsce.
W przypadku, gdy czasowo wyjeżdżasz za granicę, możesz dokonać weryfikacji swojego konta na kilka sposobów:

Weryfikacja automatyczna
Najszybsza i najwygodniejsza metoda: kup dowolny płatny pakiet premium za pomocą polskiej karty płatniczej lub polskiego konta bankowego. Weryfikacja nastąpi automatycznie i natychmiastowo. Wybierz zakładkę “Kup pakiet” w głównym menu, aby przejść do wyboru pakietów.

Weryfikacja ręczna
Zaloguj się na stronie WP Pilot.

  1. Wybierz ikonę swojego profilu w prawym górnym rogu i z rozwijanego menu “Ustawienia konta"
  2. Na widoku profilu znajdź sekcję “Możliwość oglądania na terenie Unii Europejskiej” i wybierz przycisk “Zweryfikuj bez opłat"
  3. Wybierz jedną z darmowych metod weryfikacji:
    Numer polskiego konta bankowego - podaj numer polskiego konta bankowego, aby zweryfikować, że Twój stały adres zamieszkania jest na terenie Polski. Weryfikacja jest całkowicie darmowa, nie zostaną pobrane żadne opłaty. Weryfikacja nastąpi automatycznie i natychmiastowo.
    Zdjęcie polskiego dowodu osobistego - prześlij skan lub zdjęcie polskiego dowodu osobistego, na którym widoczne będzie: imię i nazwisko, data ważności dokumentu, organ wydający. Możesz ukryć lub zamazać inne dane. Pliki są przesyłane bezpiecznym szyfrowanym połączeniem SSL. Uwaga: WP Pilot w żaden sposób nie archiwizuje, ani nie przetwarza plików w celach innych niż weryfikacja konta. Po procesie weryfikacji pliki są kasowane. Weryfikacja następuje w ciągu 2 dni roboczych.

W razie dodatkowych pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt na adres mailowy: kontakt@pilot.wp.pl

Dostęp do usługi możliwy jest dla użytkowników ze zweryfikowanym miejscem zamieszkania na terytorium Polski, którzy są czasowo obecni w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1128 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie transgranicznego przenoszenia na rynku wewnętrznym usług online w zakresie treści.

Dlaczego muszę się weryfikować, aby oglądać również podczas podróży lub innego czasowego pobytu za granicą?

Od marca 2018 r. użytkownicy WP Pilota mogą korzystać z usługi również poza granicami naszego kraju - w państwach członkowskich UE - umożliwia to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1128 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie transgranicznego przenoszenia na rynku wewnętrznym usług online w zakresie treści. Abyśmy mogli udostępnić użytkownikowi dostęp do usługi WP Pilot, kiedy czasowo wyjedzie za granicę, musimy zweryfikować, że dana osoba jest stałym mieszkańcem Polski.

Jak mogę dokonać weryfikacji, aby oglądać również podczas podróży lub innego czasowego pobytu za granicą?

W przypadku, gdy czasowo wyjeżdżasz za granicę, możesz dokonać weryfikacji swojego konta na kilka sposobów:

Weryfikacja automatyczna
Najszybsza i najwygodniejsza metoda: kup dowolny płatny pakiet premium za pomocą polskiej karty płatniczej lub polskiego konta bankowego. Weryfikacja nastąpi automatycznie i natychmiastowo. Wybierz zakładkę “Kup pakiet” w głównym menu, aby przejść do wyboru pakietów.

Weryfikacja ręczna
Zaloguj się na stronie WP Pilot.

  1. Wybierz ikonę swojego profilu w prawym górnym rogu i z rozwijanego menu “Ustawienia konta"
  2. Na widoku profilu znajdź sekcję “Możliwość oglądania na terenie Unii Europejskiej” i wybierz przycisk “Zweryfikuj bez opłat"
  3. Wybierz jedną z darmowych metod weryfikacji:
    Numer polskiego konta bankowego - podaj numer polskiego konta bankowego, aby zweryfikować, że Twój stały adres zamieszkania jest na terenie Polski. Weryfikacja jest całkowicie darmowa, nie zostaną pobrane żadne opłaty. Weryfikacja nastąpi automatycznie i natychmiastowo.
    Zdjęcie polskiego dowodu osobistego - prześlij skan lub zdjęcie polskiego dowodu osobistego, na którym widoczne będzie: imię i nazwisko, data ważności dokumentu, organ wydający. Możesz ukryć lub zamazać inne dane. Pliki są przesyłane bezpiecznym szyfrowanym połączeniem SSL. Uwaga: WP Pilot w żaden sposób nie archiwizuje, ani nie przetwarza plików w celach innych niż weryfikacja konta. Po procesie weryfikacji pliki są kasowane. Weryfikacja następuje w ciągu 2 dni roboczych.

W razie dodatkowych pytań bądź wątpliwości prosimy o kontakt na adres mailowy: kontakt@pilot.wp.pl

Czy usługa WP Pilot jest legalna?

Tak. Jesteśmy legalnie działającą firmą zarejestrowaną na terenie Polski.

Dlaczego widzę reklamy w WP Pilocie?

Dzięki emisji reklam w WP Pilocie oglądasz bez opłat kanały w bezpłatnym pakiecie. Reklamy pomagają w finansowaniu działań platformy. Dlatego prosimy o nieblokowanie ich.

Trzeba zaznaczyć, że WP Pilot nie ma wpływu na emisję reklam przez nadawców programów telewizyjnych w ich kanałach. Nie możemy ingerować w sygnał i go zmieniać. Nigdy nie emitujemy reklam w trakcie emisji kanału telewizyjnego, bo to naruszałoby prawa autorskie. Jeśli trafi Ci się długi blok reklamowy w trakcie oglądania wybranego kanału, nie pochodzi on od nas. Reklamy wyświetlane przez nas mają formę grafiki lub materiału video pokazywanego przed włączeniem danego kanału.

Ile WP Pilot "zużywa” transferu danych?

Oglądanie w jakości SD zużywa ok. 0,4 GB na godzinę, co pozwala na 5 godzin oglądania bez przerwy. Z kolei dla jakości FullHD zużywamy maksymalnie 2,4 GB na godzinę – pozwala to na ok. 50 minut oglądania.

Abonenci sieci Orange oraz T-Mobile z aktywną usługą Video-pass mogą oglądać swoje ulubione programy i seriale bez zużycia transmisji danych.

Na czym polega subskrypcja?

Subskrypcja pakietu Premium w WP Pilot jest najwygodniejszą metodą płatności i jest odnawialna każdego miesiąca. Wystarczy, że raz podepniesz kartę płatniczą i nie musisz co miesiąc pamiętać dokonaniu płatności, ponieważ w każdym okresie rozliczeniowym automatycznie pobierana jest z karty opłata za pakiet.

W każdej chwili możesz zrezygnować z usługi po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce Moje pakiety. Koniec okresu rozliczeniowego możesz sprawdzić po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce Moje pakiety.

Jak zrezygnować z automatycznego odnawiania płatności?

Aby zrezygnować z automatycznego odnawiania płatności, zaloguj się na swoje konto, przejdź do zakładki Moje pakiety i kliknij Anuluj obok wybranej usługi. Możesz to zrobić w dowolnym momencie. Jeśli zrezygnujesz z automatycznego odnawiania płatności, będziesz miał/a dostęp do pakietu pełne 30 dni od ostatniej płatności. Koniec okresu rozliczeniowego możesz sprawdzić w zakładce Moje pakiety.

Jestem zalogowana/y, ale nie widzę wykupionych wcześniej pakietów. Co mogę zrobić?

Przyczyn może być kilka.

1. Sprawdź, czy próbowałeś/aś zalogować się przy pomocy e-maila powiązanego z Twoim kontem WP Pilot, na którym masz wykupione pakiety. Jeśli zarejestrowałeś/aś je np. na mail@mail.com, a teraz próbujesz się zalogować przez Facebooka, na którym używasz inny mail@mail.com, to z perspektywy systemu są to dwa oddzielne konta. Podobnie przy logowaniu WP Pocztą. Aby korzystać ze swoich pakietów, zaloguj się przy pomocy odpowiedniego adresu e-mail, po nim WP Pilot rozpoznaje Twoje konto i wiąże je z dokonanymi zakupami.

2. Jeśli masz wykupioną subskrypcję cykliczną, możliwe, że konto, z którym powiązana jest Twoja karta, jest obecnie bez środków i w związku z tym nie można było opłacić Twojego pakietu w danym cyklu. Sprawdź, czy nie jest to przyczyną braku aktywnego pakietu.

3. Może się zdarzyć, że wysłałeś/aś kod SMS, ale był w nim błąd lub wiadomość wyszła na niewłaściwy numer. Sprawdź przesłane dane z informacjami podanymi na stronie pakietu.

4. Być może nastąpiła blokada płatności po stronie PayU. Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy lub e-mail kontakt@pilot.wp.pl, pomożemy Ci w znalezieniu i usunięciu jej przyczyny.

Jeśli nadal masz kłopot z dostępem do kupionych pakietów, prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta (poprzez formularz kontaktowy lub e-maila na kontakt@pilot.wp.pl). Pomożemy Ci wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje.

Dlaczego pojawia mi się komunikat „Kanał jest niedostępny w Twojej lokalizacji"?

Większość oferowanych przez nas programów jest ograniczona do terytorium Polski. Wynika to z tego, że działamy legalnie i respektujemy licencje oraz umowy z nadawcami telewizyjnymi. Chcemy docierać z ofertą WP Pilota do różnych miejsc na świecie, bez ograniczeń geograficznych. Pracujemy nad tym, aby mieć jak najwięcej kanałów dostępnych zagranicą.

Nie mogę się zalogować lub zapomniałam/em hasła. Jak mogę odzyskać dostęp do swojego konta?

Skorzystaj z linku Zapomniałem/łam hasła i postępuj zgodnie z instrukcją. Jeżeli w dalszym ciągu nie możesz się zalogować, wyślij zgłoszenie w formularzu kontaktowym.

Mam kłopoty z odtwarzaniem telewizji w WP Pilocie. Co mogę zrobić?

Sprawdź, czy spełniasz wszystkie wymagania techniczne.

Do poprawnego działania WP Pilot wymaga:

- szybkiego i stabilnego łącza internetowego,- urządzenia do odtwarzania telewizji np. PC, telefon, smartfon, tablet.

Jeśli Twój obraz nie odtwarza się płynnie, zatrzymuje się lub jest słabej jakości, spróbuj:

- skorzystać z innej przeglądarki internetowej (najlepiej Firefox lub Chrome),- sprawdzić odtwarzanie na innym komputerze lub urządzeniu mobilnym,- podłączyć komputer do innej sieci z internetem od innego dostawcy.

Jeśli uzyskasz inne wyniki w innej konfiguracji to wskazuje na problem z łączem internetowym lub z urządzeniem odtwarzającym.

Łącze internetowe

W zależności od jakości obrazu wymagana jest określona minimalna prędkość łącza:- Użytkownik bez wykupionego pakietu - 1 Mbit- Jakość SD - 1,8 Mbit- Jakość HD - 2,3 Mbit- Jakość Full HD - 4 Mbit- Jakość Full HD na kanałach Eleven Sports - 7 Mbit- Dotyczy to zarówno komputerów PC, jak i urządzeń mobilnych.

Swoje łącze można przetestować tutaj: http://twojeip.wp.pl.

Jeśli Twoje łącze jest wolniejsze lub prędkość nie jest stała, to obraz może zacinać się i może być niskiej jakości.

Pamiętaj, że inne programy na Twoim komputerze, a także inne komputery i urządzenia w Twojej sieci mogą korzystać ze wspólnego łącza internetowego, co obniża efektywną prędkość połączenia. Wyłącz niepotrzebne urządzenia i programy działające w tle, aby wyeliminować możliwość konfliktu.

Jeśli korzystasz z połączenia mobilnego (3G, HSDPA, LTE), to pamiętaj, że na prędkość połączenia ma jeszcze Twoja lokalizacja (od niej może zależeć aktualna siła sygnału), obciążenie sieci, a także czas, w którym korzystasz z sieci. W jednym momencie jakość połączenia może być świetna, a w kolejnym bardzo zła.

Komputery PC

Jeśli masz problemy z usługą:

- sprawdź czy spełniasz wymagania techniczne- zaktualizuj swoją przeglądarkę internetową tak żeby korzystać z najnowszej dostępnej wersji, Polecamy przeglądarki Mozilla Firefox oraz Google Chrome,- sprawdź, czy Twój system operacyjny jest zaktualizowany i posiada zainstalowane wszystkie uaktualnienia, - upewnij się, że korzystasz z najnowszych sterowników. Szczególnie ważne są sterowniki karty graficznej,- jeśli korzystasz z laptopa, sprawdź, czy w opcjach zasilania nie masz włączonego trybu oszczędzania energii, w którym komputer nie pracuje w pełni wydajnie. Jeśli nadal będziesz mieć pytania, zapraszamy do kontaktu. Postaramy się jak najszybciej rozwiązać Twój problem z odbiorem WP Pilota.

Jak zgłaszać błędy?

Aby zgłosić błąd skorzystaj z formularza kontaktowego.

Abyśmy mogli zająć się naprawą błędu, prosimy o podanie w zgłoszeniu co najmniej:

- pełnego adresu URL, na którym występuje błąd,- szczegółowy opis błędu,- kroków wywołania błędu (informacja, po jakim działaniu występuje błąd),- częstotliwość występowania błędu: zawsze/kilka razy/raz,- wszelkie informacje umożliwiające odtworzenie błędu,- system operacyjny na komputerze, na którym wystąpił błąd, np. Windows 7 64-bit,- użyta przeglądarka internetowa, np. Firefox wersja 24.0,- jeżeli błąd zawiera komunikat, to podaj treść tego komunikatu lub zrzut ekranu z komunikatem,- jeżeli błąd jest związany z konkretnym obiektem (kanałem, pakietem, funkcją itp.), podaj uwzględnienie identyfikatora/nazwy itd.,- zrzut ekranu z błędem (klawisz PrintScreen na klawiaturze PC) w formacie .jpg,- imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu osoby do kontaktu w sprawie zgłoszenia.

Pamiętaj, że to, czy będziemy w stanie pomóc Ci szybko i sprawnie, zależy od tego, na ile kompletne informacje nam przekażesz.

Jak usunąć konto w WP Pilocie?

Możesz usunąć konto w każdej chwili. Aby usunąć konto, zaloguj się do serwisu w przeglądarce. Następnie wejdź w Profil w sekcję Ustawienia konta. Na dole ekranu znajduje się przycisk Usuń konto, który Ci to umożliwi.

Jeśli masz konto bezpłatne i/lub jednorazowo kupiony pakiet, możesz to zrobić jednym kliknięciem.

Jeśli masz wykupioną subskrypcję (automatyczne odnawianie płatności), musisz ją najpierw anulować. Możesz to zrobić w sekcji Moje pakiety w Profilu. Pamiętaj, że opłata za kolejny okres korzystania (30 dni) jest pobierana z góry i nie będzie zwrócona. Zachęcamy Cię do poczekania do końca tego okresu i skorzystania ze swojego zakupu w pełni.

Będziemy wdzięczni, jeśli powiesz nam o powodach swojej rezygnacji, zostawiając wiadomość w formularzu kontaktowym. Postaramy się uwzględnić Twoje uwagi przy rozwijaniu WP Pilota.

Moje konto zostało usunięte. Czy opłata za pakiety i kanały telewizyjne będzie nadal pobierana?

Nie, po usunięciu konta nie będziesz obciążona/y opłatami za żadne usługi z naszej strony.

Jak zalogować się za pomocą WP Poczty lub Poczty o2, gdy korzystam z weryfikacji dwuetapowej 1login od WP?

Jeśli chcesz zalogować się za pomocą WP Poczty lub Poczty o2 i Twoje konto pocztowe używa weryfikacji dwuetapowej 1login od WP postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

-Wejdź na http://1login.wp.pl/ i zaloguj się-W profilu 1login od WP przejdź do zakładki „Bezpieczeństwo"-Odszukaj sekcję Hasła jednorazowe i kliknij „Zarządzaj"-Poprosimy Cię o podanie hasła do profilu 1login od WP-Następnie z listy aplikacji wybierz WP Pilot-W kolejnej liście wybierz urządzenie np. Komputer osobisty i kliknij "Wygeneruj hasło"-Skopiuj lub przepisz hasło do formularza logowania w WP Pilot-Uwaga! Ze względów bezpieczeństwa nie zapisuj go ani nikomu nie udostępniaj

W których krajach dostępna jest usługa WP Pilot?

Austria, Belgia, Bułgaria, Cypr, Czechy, Niemcy, Dania, Estonia, Hiszpania, Finlandia, Francja, Wielka Brytania, Gibraltar, Grecja, Chorwacja, Węgry, Irlandia, Islandia, Włochy, Litwa, Luksemburg, Łotwa, Malta, Niderlandy, Norwegia, Portugalia, Rumunia, Szwecja, Słowenia, Słowacja.