Regulamin Ogólny Świadczenia Usług


Niniejszy Regulamin określa zasady świadczenia usług przez Audioteka Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dawniej: Netwizor Sp. z o.o.), pod adresem ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa, NIP: 7010324630, REGON: 145883168, którego akta rejestrowe przechowuje Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy KRS, zarejestrowany w rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 0000402267,wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 10034, który występuje jako:

    1. w przypadku programów rozprowadzanych - jako operator,
    2. w przypadku rozpowszechniania wyłącznie w systemie teleinformatycznym Programów Własnych – jako nadawca,
    3. w przypadku Usługi VOD – jako podmiot dostarczający audiowizualną usługę medialną na żądanie.


§ 1 Definicje

Użyte w niniejszym Regulaminie wyrażenia oznaczają:

    1. Abonent- osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych korzystająca z Usług dostarczanych przez Pilota WP za pomocą Sieci na Urządzenie końcowe (STB) Abonenta, na mocy Umowy łączącej Abonenta i Pilota WP (zawartej na podstawie niniejszego Regulaminu), na własny użytek osobisty, niezwiązany bezpośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą ani zawodową.
    2. Aplikacja – oprogramowanie umożliwiające korzystanie z Serwisu oraz dostęp do Usług na urządzeniach stacjonarnych, jak i przenośnych, np.: komputer, tablet, smartfon, telewizor wyposażony w odpowiedni system operacyjny itp.
    3. Cennik– dokument zawierający informacje o wysokości aktualnych opłat za korzystanie z poszczególnych Usług Pilota WP, dostępnych w Serwisie na stronie: https://pilot.wp.pl/cennik/.   
    4. Konto – indywidualne konto zarejestrowane w Serwisie przez Abonenta, umożliwiające dostęp do wszystkich lub wybranych przez Abonenta Usług. Rejestracja Konta w Serwisie następuje bez pobierania opłat przez Pilota WP.
    5. Nick - indywidualna i niepowtarzalna nazwa Abonenta przybrana przez Abonenta w czasie korzystania z Usługi Chat.
    6. Newsletter – usługa polegająca na dostarczaniu Abonentowi (za jego wyraźną zgodą) informacji w formie wiadomości e-mail, na podany przez Abonenta adres poczty elektronicznej.
    7. Pilot WP – Audioteka Group Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, (dawniej: Netwizor Sp. z o.o.) pod adresem ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa, NIP: 7010324630, REGON: 145883168, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców Sądu Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS, pod numerem 0000402267, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej pod numerem 10034
    8. Oprogramowanie – oprogramowanie służące do świadczenia Usług, które może być także w ograniczonym stopniu udostępniane Abonentom na warunkach wskazanych w Regulaminie lub Regulaminach dodatkowych.
    9. Pakiet - zestaw Usług oferowanych przez Pilota WP odpłatnie lub nieodpłatnie.
    10. Platforma płatnicza- usługa świadczona przez podmiot trzeci, której przedmiotem jest obsługa dokonywanych drogą elektroniczną przez Abonenta na rzecz Pilota WP płatności bezgotówkowych.
    11. Portal zintegrowany z Usługą– oznacza portal WWW, prowadzony przez podmiot trzeci, umożliwiający w szczególności wykorzystanie Konta stworzonego tam przez Abonenta do logowania się do Serwisu.
    12. Program– program telewizyjny lub radiowy (w rozumieniu ustawy z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji) nadawany przez nadawcę (podmiot inny niż Pilot WP) i rozprowadzany przez Pilota WP za pośrednictwem Serwisu stanowiący jednocześnie treść cyfrową w rozumieniu art. 2 pkt 5) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    13. Program Gwarantowany – Program oferowany w ramach poszczególnych Pakietów, którego zmiana lub wycofanie stanowi zmianę Umowy. Lista Programów Gwarantowanych została wskazana w wykazie Pakietów dostępnych w Serwisie.
    14. Program Niegwarantowany – Program dodatkowy, oferowany bez dodatkowych opłat w ramach poszczególnych Pakietów, którego rozprowadzanie, zamiana lub wycofanie nie stanowi zmiany warunków Umowy. Lista Programów Niegwarantowanych jest wskazana w wykazie Pakietów dostępnych w Serwisie.
    15. Program Własny program telewizyjny lub radiowy (w rozumieniu ustawy z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji) nadawany przez Pilota WP za pośrednictwem Serwisu - stanowiący jednocześnie treść cyfrową w rozumieniu art. 2 pkt 5) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    16. Regulamin Ogólny (Regulamin)– niniejszy Regulamin Ogólny Świadczenia Usług.
    17. Regulaminy dodatkowe– regulaminy inne niż Regulamin Ogólny, w tym Regulamin Płatności Odnawialnych, regulaminy i warunki promocji, konkursów, dodatkowych usług lub akcji lojalnościowych wraz z załącznikami do nich, które stanowią integralną część Regulaminu Ogólnego, odnoszące się do uszczegółowienia zasad świadczenia Usług oraz usług dodatkowych bądź promocyjnych świadczonych na rzecz Abonenta przez Pilota WP.
    18. Specyfikacja techniczna Usług– wyszczególnienie i określenie parametrów Usług, wraz z warunkami technicznymi, które musi spełnić Abonent, by móc korzystać z Usług – dostępne pod adresem https://pilot.wp.pl/pomoc/minimalne-wymagania-techniczne.
    19. Strony– Abonent i Pilot WP łącznie.
    20. Serwis– portal WWW bądź Aplikacja o nazwie „PILOT WP”, umożliwiające in. dostęp do Sieci, po uprzednim zalogowaniu do Konta przez Abonenta.
    21. Transmisja na żywo –jedna z Usług świadczona odpłatnie lub nieopłatnie w formie transmisji w czasie rzeczywistym, udostępniana na czas konkretnego wydarzenia (np. sportowego czy muzycznego) w ramach Serwisu, na zasadach odrębnych od Programu, Programu Własnego lub Usługi VOD - stanowiąca jednocześnie treść cyfrową w rozumieniu art. 2 pkt 5) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
    22. Umowa– umowa o świadczenie Usługi zawarta między Abonentem a Pilotem WP przez dokonanie czynności faktycznych, tj. rejestrację w Serwisie i akceptację niniejszego Regulaminu przez Abonenta, której przedmiotem jest świadczenie przez Pilota WP wybranej Usługi bądź Usług.
    23. Sieć (Urządzenia)- sprzęt oraz infrastruktura, służące do transmisji sygnałów przez Pilota WP, połączone ze sobą w sposób zapewniający przesył i dosył Usług do określonego miejsca, stanowiącego połączenie z siecią innego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, umożliwiającą Abonentowi dostęp do Sieci. Jeśli nie wskazano inaczej w niniejszym Regulaminie, określenie to obejmuje także Oprogramowanie.
    24. Urządzenia końcowe (STB)– urządzenia, z których korzysta Abonent celem odbioru Usługi, posiadające w chwili podłączenia do sieci i zalogowania do Konta Abonenta unikalny identyfikator, mające lub mogące uzyskać dostęp do Sieci, służące do odbioru lub mogące odbierać z Sieci Programy, Usługę VOD, Programy Własne i Transmisje na żywo, choćby nie była to ich podstawowa funkcja. Urządzeniami końcowymi mogą być w szczególności odbiorniki telewizyjne, komputery stacjonarne, komputery przenośne, konsole do gier, tablety, telefony komórkowe (w tym smartfony).
    25. Usługi– usługi świadczone odpłatnie bądź nieodpłatnie, w Pakietach lub poza Pakietami, na rzecz Abonentów przez Pilota WP w ramach Serwisu na podstawie zawartej Umowy, polegające w szczególności na: rozprowadzaniu Programów, Transmisji na żywo, rozpowszechnianiu Programów Własnych, dostępu do Usługi VOD, dostępu do Konta, Newslettera i/lub dostępu do Usługi Chat, przy wykorzystaniu Sieci, w sposób określony w Regulaminie lub Regulaminach dodatkowych. Usługi mogą być świadczone wraz z usługami dodatkowymi (przy czym do usług dodatkowych stosuje się zasady dotyczące Usług, chyba że Regulamin, Cennik lub Regulamin dodatkowy stanowi inaczej).
    26. Usługa Chat - usługa świadczona przez Pilota WP na rzecz Abonentów, którzy mają dostęp do niektórych Usług, która polega na umożliwieniu Abonentom za pośrednictwem Urządzeń końcowych publikację komunikatów tekstowych dostępnych dla pozostałych Abonentów korzystających w tym samym czasie z Usługi Chat. Usługa Chat może być udostępniana przez Pilota WP czasowo i w powiązaniu tylko z niektórymi Usługami, w szczególności  niektórymi wydarzeniami transmitowanymi w ramach Treści na żywo. Pilot WP poinformuje o dostępności Usługi Chat w Serwisie.
    27. Usługa VOD – Usługa pozwalająca Abonentowi odtwarzać wybrane i udostępnione przez Pilota WP w dowolnym (wybranym przez Abonenta) momencie :
      1. materiały wideo stanowiące reemisję części lub całości poszczególnej audycji programu telewizyjnego udostępnianego wcześniej przy wykorzystaniu Sieci (zwane również usługami „Catchup”);
      2. materiały wideo odtwarzane przez wykorzystanie funkcji pauzowania i cofania audycji telewizyjnych podczas ich nadawania (tzw. Time shifting);
      3. udostępniane przez Pilota WP w Serwisie inne materiały audiowizualne, dostępne w wybranym przez Abonenta czasie.
        - stanowiąca jednocześnie treść cyfrową w rozumieniu art. 2 pkt 5) Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta


§ 2. Postanowienia ogólne

    1. Umowa o świadczenie Usług zawierana jest przez dokonanie przez Abonenta rejestracji w Serwisie w sposób tam opisany.
    2. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony lub oznaczony wskazany Cenniku.
    3. Usługi świadczone są na podstawie Regulaminu oraz Regulaminów dodatkowych.
    4. W przypadku wystąpienia sprzeczności między postanowieniami Regulaminów dodatkowych a postanowieniami niniejszego Regulaminu, stosować się będzie postanowienia Regulaminów dodatkowych.
    5. Jeśli Regulaminy dodatkowe nie zostały udostępnione Abonentowi najpóźniej w chwili zawarcia Umowy, lub odpowiednio w chwili zmiany Umowy, uznaje się, że nie mają one zastosowania do Usług świadczonych takiemu Abonentowi. Wówczas stosuje się postanowienia Regulaminu Ogólnego.
    6. Utrwalenie oraz potwierdzenie Abonentowi istotnych postanowień Umowy następuje w drodze wiadomości e-mail przesłanej na Konto.


§ 3. Przedmiot Usług i opłaty za ich świadczenie

    1. Pilot WP w ramach Usług świadczonych przy wykorzystaniu Sieci, rozprowadza Programy, udostępnia Usługi VOD, nadaje Programy Własne i udostępnia Transmisje na żywo do Abonentów, którzy mogą je odbierać za pomocą Urządzeń końcowych (STB). Abonentom mogą być świadczone ponadto usługi dodatkowe.
    2. Usługi mogą być świadczone w Pakietach lub indywidualnie zgodnie z ofertą Pakietów wskazanych w Serwisie .
    3. Usługi mogą zawierać reklamy udostępniane przez Pilota WP. Dla każdego Abonenta możliwe jest wyświetlanie innego, dedykowanego przekazu reklamowego. Na potrzeby wyświetlania reklam, Pilot WP może wykorzystywać dowolne środki technologiczne. Ponadto w ramach Programów i Transmisji na żywo mogą być prezentowane reklamy bez udziału Pilota WP (w szczególności reklamy udostępniane w ramach Programów przez nadawców Programów rozprowadzanych przez Pilota WP, reklamy prezentowane podczas wydarzeń transmitowanych w ramach Transmisji na żywo).
    4. Usługi mogą być świadczone odpłatnie lub nieodpłatnie. Szczegółowe informacje w odniesieniu do każdej Usługi znajdują się w Cenniku.
    5. Abonenci mogą skorzystać nieodpłatnie z Programów Własnych oraz pozostałych wyraźnie oznaczonych Usług jeśli wyrażą dobrowolną zgodę na przetwarzanie ich danych osobowych dla celów marketingowych, opisanych szczegółowo w Serwisie. Abonenci mogą w każdej chwili wycofać zgodę. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, które miało miejsce na podstawie zgody przed jej wycofaniem, ale w połączeniu z brakiem wykupienia jakiegokolwiek dostępu do Usług płatnych, uniemożliwi dalsze korzystanie z tych Usług. 
    6. Świadczenie Usług odpłatnych odbywa się w trybie przedpłaconym, poprzez wykupienie przez Abonenta dostępu do odpłatnie świadczonej Usług – zarówno poprzez płatność jednorazową jak i Płatność Odnawialną (zgodnie z postanowieniami Regulaminu Płatności Odnawialnych).
    7. Ceny poszczególnych Usług odpłatnych wskazane są w aktualnym na dzień wykupienia danego Pakietu przez Abonenta - Cenniku, bądź w zakładkach poszczególnych Pakietów wskazanych na stronie Serwisu.
    8. Zmiana bądź aktualizacja Cennika nie ma wpływu na warunki świadczenia Usług już opłaconych przez Abonenta.
    9. Opłata za Usługi nie zawiera abonamentu RTV ani opłat związanych z dostępem do Internetu, w tym w szczególności z dostępem do sieci innego przedsiębiorcy telekomunikacyjnego, umożliwiającej Abonentowi dostęp do Sieci, czy Urządzeń końcowych. Abonament RTV, dostęp do Internetu, w tym dostęp do sieci umożliwiających Abonentowi dostęp do Sieci, oraz Urządzeń końcowych Abonent opłaca we własnym zakresie.
    10. Abonent może dokonywać płatności za pośrednictwem Serwisu lub za pośrednictwem poszczególnych Urządzeń końcowych, przy wykorzystaniu Platformy płatniczej.
    11. Przez chwilę dokonania płatności rozumie się moment otrzymania przez Pilota WP powiadomienia o udanej płatności za pośrednictwem Platformy płatniczej.
    12. Pilot WP na żądanie Abonenta wystawi fakturę, nie później niż siedem dni od dnia dokonania płatności oraz doręczy ją Abonentowi. Jeżeli Abonent wyrazi na to zgodę, Pilot WP będzie udostępniał Abonentowi fakturę w formie elektronicznej.
    13. Abonent ma możliwość bieżącej kontroli w Serwisie, które z odpłatnych Usług są mu świadczone oraz ile wynosi aktualny okres świadczenia ich Abonentowi. Abonent zostanie poinformowany drogą elektroniczną w szczególności w Serwisie, o upływie okresu na jaki zostały wykupione Usługi. Informacje te będą dostępne w Serwisie w profilu Abonenta, w zakładce Moje pakiety.
    14. Pilot WP, na żądanie dokona zwrotu za pośrednictwem Platformy płatniczej przedpłacone w całości lub części przez Abonenta opłaty za niewykorzystany przez Abonenta okres świadczenia Usług (którego Abonent nie wykorzystał z uwagi na pozytywne rozpatrzenie reklamacji, wypowiedzenie Umowy przez Abonenta z przyczyn wskazanych w § 6 ust. 3 , lub z uwagi na wypowiedzenie lub rozwiązanie Umowy na podstawie § 14 Regulaminu przez Abonenta lub Pilota WP, lub wygaśnięcie Umowy z innych przyczyn, bądź też trwałe zaprzestanie świadczenia Usług przez Pilota WP. Kwota zwrotu wyliczona zostanie w wysokości proporcjonalnej do niewykorzystanego okresu świadczenia Usług.


§ 4. Wymagania techniczne i jakość Usług

    1. W celu korzystania z Usług, wymagane jest od Abonenta wykorzystywanie Urządzenia końcowego o parametrach i właściwościach określonych w Specyfikacji technicznej Usługi znajdującej się w Serwisie.
    2. Poza Oprogramowaniem Pilota WP i elementami Sieci udostępnionymi bezpośrednio w Serwisie, Pilot WP nie zapewnia oprogramowania ani urządzeń koniecznych do spełnienia wymogów, o których mowa w ust. 1, jak również nie zapewnia dostępu do sieci Internet Abonenta, czy Urządzeń końcowych, ani nie odpowiada za brak powyższych lub ich nieprawidłowe działanie.
    3. Pilot WP zobowiązuje się do stałego i nieprzerwanego świadczenia Usług, z zastrzeżeniem postanowień § 11 i § 12 Regulaminu.
    4. Jakość Usług może zależeć od parametrów łącz Abonentów lub Urządzeń końcowych wykorzystywanych przez Abonentów, a które to łącza czy Urządzenia końcowe są poza kontrolą Pilota WP. W zależności od rozdzielczości obrazu wymagana jest określona minimalna prędkość łącza Abonenta. Wymagania dotyczące minimalnej prędkości łącza Abonenta dostępne są na stronie: https://pilot.wp.pl/pomoc/minimalne-wymagania-techniczne. Pilot WP zobowiązuje się, do zapewnienia należytej jakości Programów oferowanych Abonentom w ramach Usług, nieodbiegającej istotnie od jakości w jakiej Programy nadawane są przez nadawców. Pilot WP nie gwarantuje nieprzerwanej dostępności ani parametrów jakości Usług odbieranych za pośrednictwem Urządzeń końcowych poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, w zakresie w jakim są uzależnione od przepustowości łącz pośredniczących pomiędzy Pilot WP a Abonentem oraz innych czynników niezależnych od Pilota WP.
    5. Z uwagi na możliwą różną kompatybilność Urządzeń końcowych, utrudniającą lub zakłócającą poprawny odbiór Usług, Pilot WP może poinformować Abonenta, które Urządzenia końcowe dysponują konfiguracją zalecaną do odbioru Usług. Pilot WP dołoży starań, aby – w miarę technicznych i prawnych możliwości – możliwe było wykorzystywanie jak największej liczby konfiguracji, a w przypadku występowania niekompatybilności, w miarę możliwości identyfikować je i usuwać. Aktualną listę zalecanych lub niezalecanych konfiguracji zawiera Specyfikacja techniczna Usługi. Pilot WP nie będzie uzależniał świadczenia Usług Abonentowi od tego, czy korzysta z Urządzenia końcowego znajdującego się na liście zalecanych konfiguracji.
    6. Do jednego Konta w Serwisie każdy Abonent może zarejestrować jednocześnie nie więcej niż 5 (pięć) Urządzeń końcowych, zgodnie z punktami poniższymi. 
    7. Rejestracja Urządzenia końcowego następuje z chwilą, gdy Abonent za pomocą tego Urządzenia dokonuje logowania w Serwisie.
    8. Rejestracja kolejnego Urządzenia końcowego powoduje automatyczne wyrejestrowanie tego Urządzenia końcowego, za pośrednictwem którego Abonent najdawniej rozpoczął korzystanie z Usług.
    9. Abonent może w tym samym czasie korzystać tylko z jednego zarejestrowanego Urządzenia końcowego, chyba że Pilot WP wyraźnie dopuści możliwość korzystania z Usług przez Abonenta na większej liczbie Urządzeń końcowych niż wskazana w § 4 ust. 6 Regulaminu. Próba wykorzystania kolejnego Urządzenia końcowego może spowodować zatrzymanie możliwości korzystania z Usług na wcześniej wykorzystywanym Urządzeniu końcowym. Pilot WP może wyraźnie dopuścić możliwość jednoczesnego korzystania z Usług na wielu Urządzeniach końcowych, w szczególności przez dwie lub więcej przeglądarek internetowych (tzw. usługi multiroom). Pilot WP zastrzega sobie możliwość wprowadzania ograniczeń w korzystaniu z funkcjonalności multiroom. Pilot WP może wyraźnie dopuścić możliwość jednoczesnego korzystania z Serwisu, w zakresie w jakim nie dotyczy to odbioru Programu, na wielu Urządzeniach końcowych, w tym przez dwie lub więcej przeglądarek internetowych.
    10. Abonent może korzystać z Usług wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, chyba, że Pilot WP wyraźnie dopuści możliwość korzystania przez Abonenta z Usług lub elementu Usługi również poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności w związku ze stosowaniem postanowień Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1128 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie transgranicznego przenoszenia na rynku wewnętrznym usług online w zakresie treści, zgodnie z którymi możliwe jest czasowe korzystanie z Usługi poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej - z zastrzeżeniem postanowień § 4 ust. 4 zdanie końcowe.
    11. Abonent, który został pozytywnie zweryfikowany - jako osoba posiadająca miejsce zamieszkania w Rzeczpospolitej Polskiej - który korzysta z prawa do przenoszenia Usług Pilot WP podczas czasowego pobytu na terenie Unii Europejskiej, może w razie wystąpienia wątpliwości podlegać ponownej weryfikacji.
    12. Abonent nie jest uprawniony do udostępniania innym osobom swojego Konta w Serwisie, co obejmuje także zakaz umożliwiania innym osobom rejestracji w Serwisie Urządzeń końcowych należących do tych osób.

§ 5. Warunki świadczenia Usług i korzystania z Usług

    1. WP Pilot nie sprawuje kontroli redakcyjnej w odniesieniu do Programów, o ile nie zaznaczył wyraźnie wyjątków od tej zasady.
    2. Programy TVP1, TVP2, Polsat, TVN, TV4, TV Puls są przeznaczone do powszechnego nieodpłatnego odbioru również w sposób cyfrowy drogą rozsiewczą naziemną.
    3. W celu korzystania z Usług, Abonent zobowiązany jest zarejestrować się w Serwisie. Abonent może w każdej chwili trwale zaprzestać korzystania z Usług, w sposób wskazany w Regulaminie.
    4. Do dokonania rejestracji w Serwisie konieczne jest podanie przez Abonenta aktywnego adresu e-mail lub posiadanie aktywnego Konta w Portalu zintegrowanym z Usługą oraz zaakceptowanie niniejszego Regulaminu i polityki prywatności. Przy wykupie dostępu do Usług płatnych, mogą być wymagane także inne dane konieczne do realizacji Umowy, takie jak imię i nazwisko oraz adres zamieszkania Abonenta. Każdorazowo Abonent będzie informowany o zakresie, rodzaju i celu zbieranych od niego danych. Abonent nie jest zobowiązany do podania powyższych danych osobowych, jednak w przypadku odmowy ich podania świadczenie Usług może okazać się niemożliwe.
    5. Adres e-mail oraz hasło podane przez Abonenta podczas rejestracji w Serwisie, stanowią dane logowania do Serwisu. Abonent posiadający aktywne Konto w Portalu zintegrowanym z Usługą, posiada możliwość zalogowania się do Serwisu również przy wykorzystaniu loginu i hasła do tamtego Konta. Hasło może zostać zmienione po zalogowaniu się do Serwisu, a w wypadku zapomnienia hasła przez Abonenta przez użycie opcji zmiany hasła bez logowania się do Serwisu. W takim wypadku Abonent podaje adres mailowy podany przy rejestracji, na który zostanie przesłana wiadomość umożliwiająca dokonanie zmiany hasła.
    6. Abonent, po zalogowaniu do Serwisu, może samodzielnie wybrać zakres świadczonych mu Usług z aktualnej oferty Pilota WP oraz administrować swoim Kontem w Serwisie poprzez wybranie stosownych opcji lub złożenie dyspozycji z poziomu Serwisu.
    7. Z chwilą poprawnego zalogowania do Serwisu, Abonent uzyskuje dostęp do Usług. Dostęp do niektórych Usług może wymagać uprzedniego dokonania płatności zgodnie z Cennikiem.
    8. Jeżeli korzystanie z poszczególnych elementów Usług, aktywowanych przez Abonenta za pośrednictwem Serwisu, będzie uzależnione od zaakceptowania przez Abonenta dodatkowych postanowień i warunków licencyjnych, zostaną one mu przedstawione do akceptacji przed aktywacją takiej Usługi.
    9. Niedokonywanie wpłat nie wpływa na ważność Konta w Serwisie. Konto pozostaje aktywne, o ile Abonent nie dokona jego dezaktywacjirozumianej jako trwałe usunięcie Konta i danych Abonenta z Serwisu. Usunięcie Konta powoduje trwałe uniemożliwienie korzystania z Usług powiązanych z tym Kontem. W określonych Regulaminem oraz Regulaminami dodatkowymi przypadkach, takie uprawnienie przysługiwać będzie także Pilotowi WP, przy czym nie ma możliwości przywrócenia Konta po jego trwałej dezaktywacji.
    10. Korzystanie z Usług odbywa się za pomocą Urządzenia końcowego (STB).
    11. Pilot WP umożliwia korzystanie z Usług po podaniu aktywnego adresu e-mail Abonenta (użytego podczas rejestracji Konta) i hasła.
    12. Abonent jest zobowiązany do nieujawniania danych logowania do Serwisu osobom trzecim oraz zobowiązany do informowania Pilota WP o każdym przypadku (lub podejrzeniu) nieuprawnionego przejęcia takich danych.
    13. Zabronione jest korzystanie przez Abonenta z Usług:
      1. w sposób niezgodny z jej charakterem i przeznaczeniem, uniemożliwiający lub zakłócający korzystanie z zasobów systemowych lub sprzętowych przez innych Abonentów, lub wywołujący realne zagrożenie wystąpienia takiej awarii lub przeciążenia Urządzeń Pilota WP,
      2. w sposób godzący w integralność systemów informatycznych Pilota WP,
      3. w sposób prowadzący do popełnienia czynu zabronionego w rozumieniu obowiązujących przepisów prawa,
      4. do dostarczania lub przekazywania treści o charakterze bezprawnym,
      5. w celu rozpowszechniania lub publicznego udostępniania utworów chronionych prawem autorskim lub prawami pokrewnymi (w szczególności nagrań muzycznych lub utworów audiowizualnych) bez posiadania stosownej licencji, w szczególności do udostępniania takich utworów osobom spoza kręgu osób pozostających w związku osobistym w rozumieniu art. 23 ust. 2 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 nr 24 poz. 83 z późn. zm.).
      6. w celu rozpowszechniania lub udostępniania programów komputerowych przystosowanych do lub powstałych w celu umożliwienia popełnienia czynu zabronionego,
      7. w sposób, który spowodowałby wykorzystanie Urządzeń Pilota WP w celu popełnienia czynu zabronionego (m.in. czynów stanowiących lub mogących stanowić oszustwo, wyłudzenie lub usiłowanie ich popełnienia).


 § 6. Zmiana warunków Umowy i świadczenia Usług

    1. Pilot WP może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy, Regulaminu lub w Cenniku w przypadku, gdy:
      1. konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa, w szczególności ze zmiany stawek podatku od towarów i usług lub z decyzji Prezesa UKE;
      2. proponowane zmiany są wyłącznie na korzyść Abonentów, w tym powodują obniżenie cen Usługi lub dodanie nowej usługi lub mają charakter wyłącznie administracyjny i nie pociągają za sobą negatywnych skutków dla Abonentów.
    2. Pilot WP w przypadku, o którym mowa w § 6 ust. 1 Regulaminu, podaje do publicznej wiadomości przez publikację na swojej stronie internetowej treść proponowanych zmian, z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem ich w życie. Okres ten może być krótszy, jeżeli publikacja aktu prawnego, z którego wynika konieczność wprowadzenia zmian, następuje z wyprzedzeniem krótszym niż miesiąc przed jego wejściem w życie lub okres taki wynika z decyzji Prezesa UKE, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia w życie tych zmian. Bezzwłocznie po publikacji, o której mowa w zdaniu pierwszym niniejszego ustępu, Pilot WP doręcza na trwałym nośniku Abonentowi podane do publicznej wiadomości informacje o zmianie Umowy, Regulaminu lub Cennika, o których mowa w § 6 ust. 3 Regulaminu oraz informuje na trwałym nośniku Abonenta o uprawnieniu do wypowiedzenie Umowy bez prawa do rekompensaty, o której mowa w § 6 ust. 13 Regulaminu.
    3. Pilot WP może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy, określonych w Umowie, Regulaminie i w Cenniku, zawartej na czas określony z powodu zaistnienia innych obiektywnych okoliczności, niż wskazane w § 6 ust. 1 Regulaminu, na które Pilot WP nie ma wpływu i których nie mógł przewidzieć, jeżeli możliwość wprowadzania zmiany przewidziano w treści Umowy. W takim przypadku Pilot WP:
      1. doręcza Abonentowi będącemu stroną Umowy, treść każdej proponowanej zmiany na trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej zawarta została Umowa, chyba że Abonent złożył żądanie określone w § 6 ust. 5 Regulaminu,
      2. doręcza na piśmie Abonentowi niebędącemu stroną Umowy zawartej w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej, który udostępnił adres korespondencyjny, na ten adres, treść każdej proponowanej zmiany, chyba że Abonent złożył żądanie określone w § 6 ust. 5 Regulaminu,
      3. podaje do publicznej wiadomości przez publikację na swojej stronie internetowej treść każdej proponowanej zmiany,
      4. informuje o prawie do wypowiedzenia Umowy z prawem do żądania rekompensaty, o której mowa w § 6 ust. 13 Regulaminu

        - z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem tych zmian w życie.
    4. Pilot WP może dokonać jednostronnej zmiany warunków Umowy, Regulaminu lub Cennika  zawartej na czas nieokreślony, jeżeli możliwość wprowadzania zmiany przewidziano w treści umowy, określając w umowie okoliczności, w których zmiana może nastąpić. W takim postanowienia określone w § 6 ust. 3 pkt. a-c) Regulaminu stosuje się odpowiednio, oraz Pilot WP zobowiązany jest poinformować o prawie do wypowiedzenia Umowy z wyprzedzeniem co najmniej miesiąca przed wprowadzeniem zmian w życie.
    5. W przypadku braku akceptacji zmian, o których mowa w § 6 ust. 1, 3 lub 4 Regulaminu, Abonent może wypowiedzieć Umowę, przy czym termin na realizację tego prawa nie może być krótszy niż do dnia wejścia w życie tych zmian. Brak oświadczenia Abonenta w powyższym terminie oznacza akceptację zmian. W przypadku złożenia przez Abonenta oświadczenia o braku akceptacji zmian określonych w § 6 ust. 1, 3 lub 4 Regulaminu, Umowa ulega rozwiązaniu w dniu wprowadzenia zmiany Umowy.
    6. Abonent może żądać doręczania treści proponowanej zmiany, o której mowa w § 6 ust. 3 lub 4 Regulaminu w formie innej niż wskazana w § 6 ust. 3 pkt. a) lub b) Regulaminu, wskazując w tym celu adres korespondencyjny, adres poczty elektronicznej lub adres elektroniczny innego środka komunikacji elektronicznej, o ile Pilot WP umożliwia korzystanie z innego środka komunikacji elektronicznej.
    7. WP zastrzega sobie prawo do zmiany Umowy lub Regulaminu, stosownie do § 6 ust. 3 lub § 6 ust. 4 Regulaminu na warunkach w nich określonych, z następujących powodów:
      1. nałożenia na Pilota WP przez organy administracji publicznej lub sądy obowiązków lub wymagań mających bezpośredni wpływ na treść Regulaminu, Regulaminów dodatkowych lub świadczenia Usług, które skutkują obowiązkiem zmiany Usługi, Regulaminu lub Regulaminu dodatkowego w granicach określonych tymi decyzjami lub zaleceniami;
      2. zmiany oferty Programów Gwarantowanych Usług VOD, Programów Własnych i Transmisji na żywo, w tym do zaprzestania świadczenia niektórych Usług (lub jej części), innej niż wskazana w § 6 ust. 11 Regulaminu, w szczególności wynikającej zakończenia umowy licencyjnej na reemisję lub udostępnianie tych treści lub Programów, zawartej między Pilotem WP a licencjobiorcą.
    8. Ponadto, Pilot WP może dokonać zmiany Usługi lub Serwisu, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z Umową lub Regulaminem w uzasadnionych przyczyn, nie powodujących jakichkolwiek kosztów po stronie Abonenta, w następujących sytuacjach:
      1. wprowadzania nowych funkcjonalności lub elementów do Serwisu lub Usług, ulepszania istniejących funkcjonalności lub, wprowadzania ulepszeń technologicznych lub usprawnień działania Serwisu:
      2. dokonywania zmian istniejących funkcji lub funkcjonalności Serwisu lub Usług;
      3. dokonywania zmian technicznych lub technologicznych polegających w szczególności na poprawie błędów, zmiany interfejsu Serwisu, dostosowania usług do nowego środowiska technicznego;
      4. zmiany norm technicznych lub technologii świadczenia Usług oferowanych w Serwisie;
      5. konieczności wprowadzenia działań zapewniających zachowanie integralności Serwisu i Usług;
      6. wprowadzania nowych, dostosowywania lub ulepszania istniejących środków bezpieczeństwa, zabezpieczeń danych osobowych i rozwiązań antypirackich;
      7. zmian w wyglądzie, designie i układzie, nazw handlowych, pod którymi oferowany jest Serwis, w tym rebranding, zmian koncepcji artystycznych, zmian w zakresie doświadczeń użytkownika.
    9. Pilot WP poinformuje Abonenta o dokonywanej zmianie, o której mowa w § 6 ust. 8 Regulaminu. Jeżeli taka zmiana istotnie i negatywnie wpływa na dostęp lub korzystanie przez Abonenta z Usługi, Pilot WP poinformuje Abonenta z odpowiednim wyprzedzeniem na trwałym nośniku o właściwościach i terminie dokonania zmiany oraz prawie do wypowiedzenia Umowy bez zachowania terminu wypowiedzenia w ciągu 30 dni od dnia dokonania zmiany lub poinformowania Abonenta o zmianie, jeżeli poinformowanie nastąpiło później niż zmiana. Pilot WP poinformuje Abonentów o takiej zmianie za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email wskazany przez Abonenta przy rejestracji Konta wraz z informacją o prawie wypowiedzenia Umowy Prawo do wypowiedzenia Umowy nie przysługuje Abonentowi, jeżeli:
      1. Pilot WP zapewnił Abonentowi uprawnienie do zachowania, bez dodatkowych kosztów, Usługę lub dostęp do Serwisu zgodnych z Umową lub Regulaminem, w stanie niezmienionym,
      2. w przypadku zmiany Usługi, która nie wpływa istotnie i negatywnie na dostęp lub korzystanie przez Abonenta z Usługi.
    10. Wypowiedzenie Umowy, w przypadkach określonych w niniejszym § 6 Regulaminu, może zostać przekazane Pilotowi WP sposób wskazany w § 13 ust 1 niniejszego Regulaminu (z wyjątkiem kontaktu telefonicznego).
    11. Pilot WP uprawniony jest do regularnej aktualizacji materiałów audiowizualnych w ramach oferty programowej, w celu zapewnienia atrakcyjności Usług lub poszczególnej Usługi, w tym do zmiany lub wycofania Programu Niegwarantowanego. Zmiany, o których mowa w niniejszym ustępie nie stanowią zmiany Umowy, ani świadczenia Usługi, o których mowa w § 6 ust. 1, 3, 4 lub 7-9 Regulaminu.
    12. Jeżeli Abonent, który korzystał z Usługi świadczonej odpłatnie na zasadzie przedpłaconej, wypowie Umowę na warunkach wskazanych w § 6 ust. 3, § 6 ust. 7, lub § 6 ust. 9 Regulaminu przed zakończeniem okresu obowiązywania takiej Usługi, przysługuje mu roszczenie o rekompensatę obliczoną zgodnie z § 6 ust. 13 zdanie ostatnie niniejszego Regulaminu.
    13. Pilot WP, na żądanie Abonenta, dokona zwrotu Abonentowi części opłaty uiszczonej przez Abonenta za Usługi przedpłacone za niewykorzystany przez Abonenta okres świadczenia Usług (którego Abonent nie wykorzystał z uwagi na wypowiedzenie Umowy przez Abonenta z przyczyn wskazanych w § 6 ust. 3 , § 6 ust. 7 lub § 6 ust. 9 Regulaminu. Kwota zwrotu wyliczona zostanie w wysokości proporcjonalnej do niewykorzystanego okresu odpłatnego świadczenia Usług.
    14. Pilot WP dokona zwrotu, o którym mowa w § 6 ust. 12 Regulaminu niezwłocznie za pośrednictwem metody płatności wybranej przez Abonenta przy zawarciu umowy na świadczenie Usługi lub innej metody wybranej przez Abonenta.
    15. Pilot WP niezwłocznie informuje Abonentów o zmianie swoich danych identyfikujących lub kontaktowych na trwałym nośniku w postaci odpowiadającej formie, w jakiej została zawarta Umowa, chyba że Abonent złożył żądanie otrzymywania tych informacji na piśmie na wskazany adres korespondencyjny lub drogą elektroniczną na wskazany przez Abonenta adres poczty elektronicznej lub adres elektroniczny innego środka komunikacji elektronicznej. Informacja o powyższych zmianach nie stanowi zmiany warunków Umowy lub Regulaminu.
    16. Pilot WP dla Abonentów niebędących stroną umowy o świadczenie Usługi zawartej w formie pisemnej, elektronicznej lub dokumentowej niezwłocznie podaje do publicznej wiadomości przez publikację na swojej stronie internetowej informacje o zmianie swoich danych identyfikujących lub kontaktowych. Informacja o powyższych zmianach nie stanowi zmiany warunków Regulaminu lub umowy o świadczenie Usługi.
    17. W każdym czasie Pilot WP jest uprawniony do wprowadzania nieodpłatnego okresu testowego i promocyjnego dostępu do Usług, które nie ograniczają zakresu Usług świadczonych zgodnie z Regulaminem lub Regulaminem dodatkowym; w szczególności Pilot WP może czasowo udostępnić Program, Usługę VOD, Program Własny, Transmisję na żywo lub inne wyraźnie oznaczone elementy Usług, usługi dodatkowe jak również umożliwić jednoczesny odbiór Usług na wielu Urządzeniach końcowych, z których Abonent nie mógł dotychczas korzystać. Taka zmiana warunków świadczenia Usług nie wymaga zmiany Regulaminu, Regulaminu dodatkowego ani też podania do publicznej wiadomości w Serwisie oraz doręczenia Abonentowi treść zmiany warunków świadczenia Usług i może być dokonana w każdym czasie.

§ 7. Rozszerzenie zakresu świadczonych Usług; dodatkowe usługi

    1. Pilot WP może rozszerzyć zakres świadczonych Usług, w szczególności o dodatkowe odpłatne elementy Usługi, lub wprowadzić dodatkowe usługi dla Abonentów. Udostępnienie Abonentowi zamówionych przez Abonenta (tj. na wyraźne żądanie Abonenta) dodatkowych odpłatnych Usług lub elementów Usługi lub dodatkowych usług będzie uzależnione od wniesienia przez Abonenta opłaty zgodnej z Cennikiem.
    2. Pilot WP może umożliwić Abonentowi zmianę zakresu świadczonych Usług za pomocą środków porozumiewania się na odległość, w tym w szczególności za pośrednictwem telefonu, poczty e-mail lub Serwisu. Możliwość opisana w zdaniu pierwszym dotyczy zamówienia oraz rezygnacji z dodatkowych elementów Usług.
    3. W przypadku opisanym w ust. 2 powyżej, Pilot WP utrwali oświadczenie Abonenta złożone w powyższy sposób i przekaże Abonentowi na trwałym nośniku, w sposób czytelny i zrozumiały potwierdzenie zmiany Umowy w zakresie zmiany lub rezygnacji z Usługi dokonanej przez Abonent. Pilot WP dostarczy potwierdzenie zmiany Umowy drogą elektroniczną na wskazany przez Abonenta w tym celu adres poczty elektronicznej lub za pomocą podobnego środka porozumiewania się na odległość. W przypadku braku możliwości dostarczenia potwierdzenia w sposób, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, Pilot WP dostarczy potwierdzenie w formie pisemnej. Abonentowi przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków Umowy, bez podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej w terminie 14 dni od dnia otrzymania potwierdzenia zmiany Umowy, chyba że Pilot WP rozpoczął świadczenie Usług przed upływem terminu do prawa odstąpienia na warunkach określonych w § 7 ust. 4 Regulaminu. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
    4. Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków Umowy, o którym mowa w ust. 3 powyżej, jeżeli rozpoczęcie świadczenia Usługi nastąpiło na podstawie żądania Abonenta o natychmiastowe rozpoczęcie świadczenia Usługi i jednoczesnym poinformowaniu Abonenta przez Pilota WP, że z chwilą złożenia takiego żądania, Abonenta traci prawo do odstąpienia od Umowy i otrzymania zwrotu pieniędzy.
    5. W przypadku rozwiązania Umowy zawartej na warunkach promocyjnych, Abonent zobowiązany będzie do zwrotu przyznanych ulg, na zasadach określonych w Regulaminie oraz odpowiednich Regulaminach dodatkowych wskazujących na warunki promocji, chyba że rozwiązanie Umowy nastąpiło w skutek wypowiedzenia Abonenta złożonego na zasadach określonych w § 6 ust. 3 Regulaminu lub § 6 ust. 4 Regulaminu.



§ 8. Dostęp testowy i promocyjny do Usług

    1. Pilot WP może umożliwić Abonentowi rejestrację w Serwisie w celu umożliwienia Abonentowi testowego dostępu do wybranych Usług lub korzystania z określonych Usług na warunkach promocyjnych szczegółowo określonych w dedykowanym Regulaminie dodatkowym, przy udzieleniu przez Abonenta zgód marketingowych wskazanych przez Pilota WP lub po spełnieniu innych warunków wskazanych przez Pilota WP..
    2. Okres testowy będzie nie dłuższy niż dwanaście miesięcy.
    3. Dostęp testowy do Usług umożliwiany jest celem sprawdzenia poprawności odbioru Usług, także na skutek zmiany warunków świadczenia Usług oraz kompatybilności z posiadanymi Urządzeniami końcowymi.
    4. Zakres Usługi udostępnianej zgodnie z niniejszym paragrafem może być ograniczony, także czasowo.
    5. W okresie testowym, wprowadzenie, zmiana, lub rozszerzenie zakresu Usług, także czasowo nie stanowi zmiany warunków świadczenia Usług, o której mowa w § 6 Regulaminu.
    6. Dostęp testowy jest nieodpłatny.


§ 9. Newsletter 

    1. Abonent może wyrazić zgodę na otrzymywanie za pośrednictwem poczty elektronicznej wskazanej przy rejestracji Konta, informacji w szczególności dotyczących Serwisu, Usług, nowości lub promocji dotyczących Usług.
    2. Chęć otrzymywania, jak również rezygnacji z Newslettera, Abonent może dokonać za pośrednictwem profilu Abonenta w Serwisie, w zakładce „Zgody i regulaminy”.


§ 10. Licencje na korzystanie z Oprogramowania

    1. Abonent ma prawo do korzystania z Oprogramowania udostępnianego przez Pilota WP przez okres aktywności Konta Abonenta.
    2. Oprogramowanie udostępniane przez Pilota WP może być wykorzystywane przez Abonenta tylko i wyłącznie w celu prawidłowego i zgodnego z prawem, Regulaminem i Regulaminami dodatkowymi korzystania z Usług.
    3. Abonent nie może udzielać sublicencji ani udostępniać Oprogramowania udostępnianego przez Pilota WP osobom trzecim, jak również rozpowszechniać, publicznie odtwarzać czy udostępniać jakichkolwiek elementów tego Oprogramowania lub jego kopii.
    4. Zgody Pilota WP wymaga dokonywanie przez Abonenta przystosowywania, zmiany układu lub jakichkolwiek innych zmian Oprogramowania udostępnianego przez Pilota WP, zwielokrotnianie lub tłumaczenie formy kodu, lub wykorzystywanie jakichkolwiek części Oprogramowania udostępnianego przez Pilota WP do tworzenia lub modyfikacji innego oprogramowania, z zastrzeżeniem bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.
    5. W zakresie poszczególnych Usług lub elementów Usług, postanowienia licencji mogą się różnić, w szczególności w zakresie odbioru poszczególnych Programów, Usług VOD, Programów Własnych i Transmisji na żywo na poszczególnych Urządzeniach końcowych. W szczególności może to dotyczyć konieczności dokonania odpowiedniej konfiguracji Urządzeń końcowych lub ich podłączenia do sieci określonego typu, o czym Abonent będzie przed udzieleniem licencji informowany.
    6. Aplikacja udostępniana Abonentowi może zawierać ograniczenia w korzystaniu z poszczególnych Usług, o czym Abonent będzie wcześniej informowany.


§ 11. Zawieszenie lub ograniczenie świadczenia Usług

    1. Pilot WP zastrzega sobie prawo do ograniczenia lub zablokowania dostępu do Usług lub jej elementów wobec Abonenta, którego działania są sprzeczne z postanowieniami Regulaminu, Regulaminów dodatkowych lub powszechnie obowiązującego prawa, jak również w przypadku braku zapłaty przez Abonenta za Usługi.
    2. Ograniczenie lub zablokowanie dostępu do Usług lub jej elementów może nastąpić po uprzednim wezwaniu takiego Abonenta do zaprzestania naruszeń lub dopełnienia obowiązków w wyznaczonym terminie i bezskutecznego upływu takiego terminu. Powyższe nie dotyczy przypadków, gdy takie ograniczenie lub zablokowanie jest wymagane przepisami prawa lub stosownym orzeczeniem uprawnionego organu.
    3. Pilot WP może zawiesić czasowo świadczenie Usług z przyczyn technicznych, w szczególności w przypadku konserwacji lub modernizacji Urządzeń, jak również w przypadku konieczności usunięcia awarii lub jej zapobiegnięciu. W przypadku konieczności przeprowadzenia prac planowych, które mogą spowodować pogorszenie jakości Usług bądź konieczność ich zawieszenia, Abonent zostanie poinformowany ze stosownym wyprzedzeniem, nie mniejszym niż 3 dni, za pośrednictwem Serwisu. Przerwy w świadczeniu Usług nie będą jednorazowo trwały dłużej niż 6 godzin, nie więcej jednak niż 24 godziny w miesiącu. Wystąpienie przerw opisanych w niniejszym ustępie uprawnia Abonenta korzystającego z odpłatnie świadczonej Usługi do dochodzenia rekompensaty, o której mowa w § 12 ust. 3 Regulaminu.
    4. W przypadku, gdy doszło do zaprzestania świadczenia Usług obejmujących przechowywanie przez Abonenta jakichkolwiek danych, wówczas dane takie mogą zostać usunięte wraz z zaprzestaniem świadczenia tych elementów Usługi. Pilot WP poinformuje Abonenta ze stosownym wyprzedzeniem, nie mniejszym niż 7 dni, za pośrednictwem Serwisu, o planowanym zaprzestaniu świadczenia Usług, w celu zarchiwizowania przechowywanych przez Abonenta danych.


§ 12. Odpowiedzialność 

    1. Pilot WP nie ponosi odpowiedzialności:
      1. za przerwy w emisji Programów, jeśli nie doszło do nich z powodu nieprawidłowego świadczenia Usługi;
      2. za wprowadzenie przez Abonenta (lub osoby, za które odpowiada lub którym powierzył dostęp do swojego konta) szkodliwego lub niechcianego oprogramowania (w szczególności wirusów, robaków, trojanów, programów typu spyware lub adware) do Urządzeń końcowych wykorzystywanych przez tego Abonenta, a także za skutki takiego wprowadzenia;
      3. za faktyczne efekty korzystania lub niekorzystania z Usług, jak również za utracone korzyści związane z używaniem bądź nieużywaniem przez Abonenta Usług;
      4. za utratę przez Abonenta hasła dostępu lub konta bądź udostępnienia przez Abonenta tych danych osobom trzecim (w tym także za niezmienienie hasła początkowego), do momentu zgłoszenia przez Abonenta konieczności zablokowania lub zmiany hasła lub konta;
      5. za dostęp, brak dostępu lub jakiekolwiek usterki czy wadliwe działanie łącza z którego korzysta Abonent, w tym za niską przepustowość lub zwolnienie przepustowości takiego łącza, jak również za problemy z emisją Usług związane z niezgodnością urządzeń Abonenta do wymagań warunków technicznych wskazanych w Specyfikacji technicznej Usługi;
      6. za awarie, usterki lub jakiekolwiek inne wadliwe funkcjonowanie (w tym za jakość Usług odbieranych poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej, o których mowa w § 4 ust. 4 Regulaminu) bądź niefunkcjonowanie urządzeń służących do korzystania z Usług, jak również za wady prawne tych urządzeń lub oprogramowania, jeśli urządzenia te lub oprogramowanie nie należą do Pilota WP ani nie są przez niego zarządzane, w szczególności za awarie Urządzenia końcowego wykorzystywanego przez Abonenta;
      7. za przerwy w dostawach energii elektrycznej po stronie Abonenta, uniemożliwiające korzystanie z Usług;
      8. za utratę danych lub niedokonanie ich archiwizacji, jeśli doszło do zaprzestania świadczenia Usług lub jej elementu.
    2. Wyłączenie odpowiedzialności Pilota WP wskazane w ust. 1 nie mają zastosowania jeżeli do naruszenia doszło z winy Pilota WP lub osób od niego zależnych.
    3. W przypadku wystąpienia przerwy w świadczeniu Abonentowi wykupionej przez Abonenta określonej Usługi lub elementu Usług z przyczyn pozostających pod wyłączną kontrolą Pilota WP, Abonent uprawniony jest do uzyskania rekompensaty, w trybie postępowania reklamacyjnego wskazanego w § 13 Regulaminu, za okres, w którym miała miejsce taka przerwa. Rekompensata wynosić będzie równowartość opłaty za przedpłacone Usługi lub elementy Usług, w wysokości obliczonej proporcjonalnie odpowiadającej okresowi niedostępności Usługi lub elementu Usług do końca trwania okresu wykupionej Usługi lub danego okresu rozliczeniowego (w przypadku Usługi cyklicznie i automatycznie przedłużanej).
    4. Pilot WP dołoży wszelkich starań, aby umożliwić Abonentowi bezpieczny dostęp do Sieci, oraz uniemożliwić taki dostęp osobom niepowołanym, w szczególności poprzez stosowanie technik kryptograficznych. Pilot WP nie jest w stanie jednak zagwarantować, że zabezpieczenia te całkowicie wyłączą możliwość ingerencji osób trzecich, zwłaszcza w przypadku, gdy do takiej ingerencji dojdzie w wyniku czynu niedozwolonego.


§ 13. Kontakt z Pilotem WP i reklamacje

    1. Abonent może przekazać swoje opinie, uwagi, pytania, a przypadku uznania, że Usługa nie jest wykonywana w sposób zgodny z Regulaminem lub Regulaminami dodatkowymi, zgłosić reklamację dotyczącą takiego nienależytego wykonywania Usług lub ich części, w następujący sposób:
      1. listownie, przesyłając wiadomość na adres: Audioteka Group Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie pod adresem ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa,
      2. telefonicznie pod numerem dostępnym: TUTAJ
      3. przy użyciu elektronicznego formularza dostępnego: TUTAJ, lub
      4. za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany: TUTAJ.
    2. Z zastrzeżeniem przepisów bezwzględnie obowiązującego prawa, pod rygorem pozostawienia bez rozpoznania, reklamacje powinny być zgłaszane w terminie do 12 miesięcy od:
      1. ostatniego dnia okresu świadczenia Usług, w którym zakończyła się przerwa w jej świadczeniu, lub
      2. dnia, w którym Usługa zostały nienależycie wykonane lub miały być wykonane, lub
      3. dnia, w którym doręczono fakturę zawierającą nieprawidłowe obliczenie należności z tytułu świadczenia Usługi.
    3. Reklamacja powinna zawierać przynajmniej
      1. adres e-mail lub adres, na który należy kierować korespondencję do Abonenta;
      2. opis przedmiotu reklamacji, w tym określenie elementu Usługi, której dotyczy reklamacja,
      3. wskazanie okresu, którego dotyczy reklamacja,
      4. określenie żądania z tytułu reklamacji, a w razie żądania finansowego – wskazanie żądanej formy wypłaty (w szczególności podania danych do przelewu bankowego, danych do przekazu pocztowego, wyrażenia zgody na zwrot za pośrednictwem Platformy płatniczej),
      5. podpis osoby składającej reklamacje (w przypadku wniesienia reklamacji w drodze korespondencji tradycyjnej).
    4. Pilot WP poinformuje Abonenta o rozpatrzeniu reklamacji na trwałym nośniku na piśmie na papierze, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres wskazany przez Abonenta w § 13 ust. 3 pkt. a) niniejszego Regulaminu  w terminie do 14 dni od jej otrzymania. Jeżeli reklamacja nie zostanie rozpatrzona w terminie 14 dni od dnia jej złożenia, uważać się będzie, że została ona uwzględniona. Przez rozpatrzenie reklamacji rozumie się wysłanie przed upływem tego terminu przez Pilota WP odpowiedzi o uwzględnieniu lub nieuwzględnieniu reklamacji wraz z uzasadnieniem.
    5. Reklamacje mogą dotyczyć Usług oraz zobowiązań wynikających z Regulaminu lub Regulaminów dodatkowych. Reklamacje dotyczące usług innych niż powyższe, niestanowiących elementu Usługi, bądź czynności, do których Pilot WP nie był zobowiązany, nie będą rozpatrywane.
    6. Reklamacja, niezależnie od jej rozstrzygnięcia, nie ogranicza praw Stron do dochodzenia roszczeń w postępowaniu sądowym oraz w postępowaniach wskazanych w art. 383 Ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. -  Prawa komunikacji elektronicznej. Ponadto, Abonent ma również możliwość skorzystania z pozasądowych rozstrzygania sporów wskazanych w § 19 niniejszego Regulaminu.
    7. Abonent może także zgłaszać obecność w Serwisie informacji, które uważa za nielegalne treści, tj. treści które nie są zgodne z obowiązującym prawem. Zgłoszenia można dokonać poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie pomocy Pilota WP dostępny TUTAJ. Zgłoszenie powinno zawierać:
      1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią nielegalne treści;
      2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
      3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3–7 dyrektywy 2011/93/UE;
      4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
    8. W przypadku powzięcia przez Pilota WP informacji o istnieniu nielegalnej treści w Serwisie, Pilot WP usunie ją lub uniemożliwi dostęp do niej. W przypadku zgłoszenia przez Abonenta lub inną osobę nielegalnych treści, Pilot WP niezwłocznie potwierdzi osobie zgłaszającej otrzymane zgłoszenie.
    9. W przypadku rozpowszechniania przez Abonenta nielegalnych treści WP Pilot może stosować:
      1. ograniczenie widoczności określonych informacji, w tym ich usuwanie, uniemożliwienie do nich dostępu,
      2. zawieszenie konta Abonenta lub wypowiedzenie Umowy w części lub całości.
      W celu poszanowania praw podstawowych Abonentów, jak też wolności wypowiedzi i informacji, podjętą w wyniku zgłoszenia danej treści decyzję wraz z jej uzasadnieniem, (zawierającym w szczególności uzasadnienie zastosowanych ograniczeń, jeżeli takie zostaną zastosowane, albo odmowie ich zastosowanie, faktów i okoliczności na podstawie której Pilot WP podjął taką decyzję, podstawy prawnej lub umownej oraz przysługującym prawie odwołania się od decyzji), Pilot WP przekaże na adres e-mail zgłaszającego oraz Abonenta rozpowszechniającego nielegalne treści.
    10. Abonentowi i osobie zgłaszającej nielegalne treści, która nie zgadza się z decyzją Pilota WP, o której mowa w ust. 9 powyżej lub jej uzasadnieniem, przysługuje prawo do złożenia skargi w terminie 6 miesięcy od otrzymania decyzji Pilota WP poprzez formularz kontaktowy dostępny na stronie pomocy Pilota WP dostępny TUTAJ.
    11. W stosunku do osoby, która dokonuje często oczywiście bezzasadnych zgłoszeń lub skarg, Pilot WP ma prawo, po uprzednim bezskutecznym uprzedzeniu, zawiesić na okres 12 miesięcy rozpatrywanie ich.
    12. Bez względu na postanowienia ust. 8-11 niniejszego paragrafu, w przypadku otrzymania przez Pilota WP nakazu od uprawnionego organu sądowego lub administracyjnego dotyczących podjęcia określonych działań lub udzielenia informacji odnoszących się do treści rozpowszechnionych w Serwisie przez Abonenta, Pilot WP poinformuje takiego Abonenta o otrzymaniu takiego nakazu w terminie w nim określonych, a w razie braku takiego terminu, najpóźniej w chwili podjęcia działań.


§  14.
Wypowiedzenie Umowy

    1. Z zastrzeżeniem postanowień określonych w § 6 Regulaminu, Abonent i Pilot WP są uprawnieni do rozwiązania Umowy z zachowaniem jednomiesięcznego okresu wypowiedzenia, ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym zostało złożone wypowiedzenie. Rozwiązanie Umowy przez Pilota WP wymaga wskazania ważnej przyczyny.
    2. Z zastrzeżeniem postanowień określonych w § 6 Regulaminu, każdej ze Stron przysługuje prawo do jednostronnego wypowiedzenia Umowy w trybie natychmiastowym, gdy druga Strona narusza jej istotne warunki i nie zaprzestanie naruszania w terminie 14 dni od daty wezwania do ich usunięcia, a Regulamin nie zawiera w tym zakresie postanowień szczególnych. Zapis zdania pierwszego dotyczy w szczególności uprawnienia Abonenta w przypadku, gdy świadczone Usługi nie spełniają warunków jakościowych określonych w Regulaminie.
    3. Pilot WP uprawniony jest w szczególności do rozwiązania Umowy, na zasadach określonych w ust. 2 w przypadku, gdy Abonent narusza zakazy wskazane w § 5 ust. 13 Regulaminu.
    4. Oświadczenie o wypowiedzeniu lub rozwiązaniu Umowy wymaga formy pisemnej lub elektronicznej.
    5. Umowa wygasa w przypadku:
      1. rozwiązania za wypowiedzeniem lub w trybie natychmiastowym, o którym mowa w ust. 2 i 3;
      2. utraty przez Pilota WP zdolności do prowadzenia działalności telekomunikacyjnej;
      3. śmierci Abonenta;
      4. rozwiązania, likwidacji Pilota WP.
    6. Wygaśnięcie Umowy powoduje natychmiastowe zaprzestanie świadczenia Usług na rzecz Abonenta. W związku z wygaśnięciem Umowy zawartej na warunkach promocyjnych, Abonent może być zobowiązany do zwrotu przyznanych ulg, zapłaty kar umownych lub odszkodowań, na zasadach określonych w Regulaminie oraz odpowiednich Regulaminach dodatkowych wskazujących na warunki promocji, jeżeli wygaśnięcie Umowy wynika z przyczyn zawinionych przez Abonenta. Mimo wygaśnięcia Umowy, Pilot WP może być zobowiązany do zapłaty kar umownych lub odszkodowań na zasadach określonych w Regulaminie oraz odpowiednich Regulaminach dodatkowych.


§  15. Prawo do odstąpienia od Umowy

Abonentowi przysługuje ustawowe prawo do odstąpienia od Umowy bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia, korzystając z formularza odstąpienia od Umowy zawartego w Załączniku do niniejszego Regulaminu lub innego oświadczenia wyrażającego wolę odstąpienia od Umowy. Oświadczenie należy przesłać na adres wskazany: TUTAJ lub na adres pocztowy: Audioteka Group Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa Prawo odstąpienia od Umowy, o którym mowa w zdaniu poprzednim nie przysługuje jeżeli Pilot WP rozpoczął świadczenie Usługi za wyraźną i uprzednią zgodą Abonenta na natychmiastowy dostęp do takiej Usługi, pod warunkiem, że Abonent został poinformowany, że wyrażając zgodę na taki natychmiastowy dostęp, Abonent traci ustawowe prawo do odstąpienia od Umowy oraz otrzymania zwrotu opłaty. Podczas zakupu dostępu do wybranej Usługi, Abonent może zostać poproszony o udzielenie zgody na natychmiastowy dostęp do Usługi, przy czym jednocześnie Abonent zostanie poinformowany o skutkach wyrażenia takiej zgody, wskazanych w zdaniu poprzednim. Jeśli Pilot WP nie uzyska takiej zgody, Abonent nie otrzyma natychmiastowego dostępu do Usługi.


 §  16. Dane osobowe Abonenta

Pilot WP przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (RODO). Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności (link do Polityki).


 §  17. Dane dotyczące funkcjonalności i jakości Usług

    1. W ramach Usług, Pilot WP nie zapewnia połączenia z numerami alarmowymi, ani nie nakłada ograniczeń w kierowaniu połączeń do numerów alarmowych.
    2. Pilot WP, w zakresie gromadzenia danych o lokalizacji telekomunikacyjnego urządzenia końcowego, z którego wykonywane jest połączenie, lokalizuje czy Urządzenie końcowe znajduje się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
    3. Pilot WP może dokonywać pomiaru i organizacji ruchu w Sieci, w celu zapobieżenia osiągnięciu lub przekroczeniu pojemności łącza, które mogłoby mieć wpływ na jakość Usług.
    4. W przypadku naruszenia bezpieczeństwa lub integralności Sieci lub Usług, Pilot WP może ograniczyć lub zablokować dostęp do Usług lub jej elementów Abonentowi dokonującemu takich naruszeń.
    5. Pilot WP prowadzi usługi serwisowe w zakresie zapewnienia należytego stanu Sieci, umożliwiającego świadczenie Usług. Pilot WP świadczy drogą elektroniczną usługi wsparcia technicznego Abonentom, mające na celu umożliwienie Abonentom korzystanie z Usług.
    6. Pilot WP rekomenduje Abonentowi stosowanie zabezpieczeń Urządzeń końcowych w postaci oprogramowania antywirusowego oraz typu firewall. Pilot WP nie zapewnia Abonentowi oprogramowania, o którym mowa w zdaniu pierwszym, ani nie będzie uzależniał świadczenia Usług od stosowania przez Abonenta takich zabezpieczeń.
    7. Pilot WP oferuje dedykowane wsparcie obsługi dla Abonentów z problemami słuchu, umożliwiając im dostęp do obsługi klienta oraz rozwiazywania problemów technicznych związanych z Usługą poprzez chat techniczny. Dodatkowo taki Abonent może kontaktować się, w tym składać reklamacje za pośrednictwem formularza. Abonenci z osłabionym wzrokiem mogą rozszerzyć obraz z odtwarzanymi treściami do pełnego ekranu. 


§ 18. Usługa Chat

    1. Usługa Chat jest świadczona przez Pilota WP na rzecz Abonentów, w ramach niektórych Usług, polegającej na umożliwieniu Abonentom publikacji  indywidualnych komunikatów tekstowych, dostępnych dla pozostałych Abonentów korzystających w tym samym czasie z Usługi Chat Usługa Chat jest przeznaczona wyłącznie do własnego użytku osobistego Abonenta.
    2. Abonent może aktywować Usługę Chat po złożeniu oświadczenia o chęci skorzystania z Usługi Chat i wskazaniu swojego Nicku.
    3. Sposób korzystania z Usługi Chat może różnić się w zależności od Urządzenia końcowego, z którego korzysta Abonent (np. publikacja indywidualnych komunikatów może być możliwa na Urządzeniach końcowych innych niż odbiornik telewizyjny, a Abonenci korzystający tylko z odbiorników telewizyjnych mogą mieć możliwość tylko do zapoznania się z komunikatami innych Abonentów bez możliwości publikacji własnych).
    4. Usługa Chat może być świadczona w sposób ograniczony czasowo oraz w powiązany z dostępem do wybranych Usług, w szczególności do wskazanych przez Pilota WP transmisji niektórych wydarzeń w ramach Transmisji na żywo. Pilot WP każdorazowo poinformuje Abonentów o dostępności Usługi Chat WP oraz terminie w jakim Abonent będzie mógł korzystać z Usługi Chata.
    5. Z tytułu korzystania z Usługi Chat, Abonent nie jest zobowiązany do zapłaty dodatkowego wynagrodzenia na rzecz Pilota WP.
    6. Usługa Chat nie zawiera reklam ani żadnych innych komunikatów, które nie pochodzą od Abonentów.
    7. Abonent wyraża zgodę i autoryzuje, że komunikaty w ramach Usługi Chat mogą być widoczne na tle (obrazie) programów telewizyjnych rozprowadzanych w ramach określonej Usługi, podczas której Usługa Chata jest świadczona.
    8. Do Usługi Chat postanowienia § 4 ust. 9 niniejszego Regulaminu nie stosuje się.
    9. Każdy Abonent może wybrać dowolny Nick rozpoczynając korzystanie z Usługi Chat, pod warunkiem że:
      1. Nick nie był wybrany wcześniej przez innego Abonenta;
      2. Nick nie jest wulgarny, obraźliwy lub w inny sposób nie narusza obowiązujących przepisów, praw innych osób lub zasad współżycia społecznego;
      3. Nick nie wprowadza w błąd co do tożsamości Abonenta;
      4. Nick nie sugeruje że Abonent działa w imieniu lub na rzecz przedsiębiorcy;
      5. Nick nie zawiera treści reklamowych, promocyjnych, ani nie stanowi innego przekazu o charakterze handlowym, ofert ani zachęt do nabywania (odpłatnie lub nieodpłatnie) jakichkolwiek towarów lub usług.
    10. Abonent samodzielnie decyduje o treści komunikatów jakie zamieszcza korzystając z Usługi Chat. Abonent zobowiązuje się do zapewnienia, że jego komunikaty mają charakter indywidualny i są zamieszczane wyłącznie w ramach jego własnego użytku osobistego i przy tym:
      1. są jego autorstwa;
      2. są zgodne z niniejszym Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa, zasadami współżycia społecznego i nie naruszają dóbr osobistych ani pozostałych praw innych osób;
      3. nie zawierają treści wulgarnych, mowy nienawiści, nawoływania do przemocy;
      4. nie zawierają treści erotycznych ani pornograficznych;
      5. nie zawierają treści reklamowych, promocyjnych, ani nie stanowią innego przekazu o charakterze handlowym;
      6. nie mają związku z działalnością gospodarczą ani zawodową Abonenta;
      7. nie zawierają ofert ani zachęt do nabywania (odpłatnie lub nieodpłatnie) jakichkolwiek towarów lub usług;
      8. nie zawierają linków, ani innych odniesień do innych serwisów, usług lub jakichkolwiek stron internetowych;
      9. nie naruszają dóbr osobistych Pilota WP ani spółek z grupy kapitałowej, do której należy Pilot WP;
      10. są związane z treściami z jakimi Abonenci mogą zapoznać się korzystając z Usług.
    11. Nick i komunikaty wprowadzane przez Abonenta w ramach korzystania z Usługi Chat są widoczne dla wszystkich pozostałych Abonentów korzystających z Usługi Chat.
    12. Długość komunikatów tekstowych może być limitowana przez Pilota WP.
    13. Abonent nie może usuwać komunikatów zamieszczonych przez siebie w ramach korzystania z Usługi Chat.
    14. Pilot WP nie odpowiada za treści rozpowszechniane przez Abonentów korzystających z Usługi Chat. Wyłączną odpowiedzialność za treść oraz charakter przekazu ponosi Abonent.
    15. Pilot WP nie inicjuje transmisji, nie dokonuje wyboru odbiorcy danych oraz nie ingeruje i nie wpływa na treść przekazu będącego przedmiotem transmisji dotyczącej przekazu treści nadawanych przez Abonentów. Pilot WP może jednak podejmować wymagane i dopuszczalne przez obowiązujące przepisy działa w celu wykrywania, identyfikacji i zwalczania treści niezgodnych z Regulaminem lub powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w tym wykorzystywać zautomatyzowane narzędzia do prowadzenia takich działań.
    16. W trakcie świadczenia Usługi Chat, Pilot WP ma prawo usuwania Nicków i komunikatów, w szczególności jeśli nie spełniają warunków określonych w niniejszym Regulaminie.
    17. Pilot WP usuwa wszystkie komunikaty niezwłocznie po zakończeniu świadczenia Usługi Chat.
    18. W zakresie nieuregulowanym w niniejszym paragrafie odmiennie, postanowienia niniejszego Regulaminu mają zastosowanie do Usługi Chat.


 § 19. Postanowienia końcowe

    1. Niniejszy Regulamin udostępniany jest Abonentom nieodpłatnie przed rozpoczęciem korzystania z Usług, a także jest dostępny w Serwisie, w sposób umożliwiający jego pobranie przez Abonenta.
    2. Pilot WP, na żądanie Abonenta zgłoszone pisemnie lub drogą elektroniczną, udostępni informacje o aktualnych szczególnych zagrożeniach związanych z Usługą, w tym o sposobach ochrony bezpieczeństwa, prywatności i danych osobowych.
    3. W przypadku spraw nieuregulowanych w Regulaminie ani Regulaminach dodatkowych stosuje się obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności przepisy ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Kodeksu cywilnego oraz ustawy – Prawo telekomunikacyjne
    4. Informacje w zakresie bezpieczeństwa i ochrony prywatności i danych osobowych znajdują się w dokumencie https://audioteka.com/pl/polityka-prywatnosci/.
    5. W przypadku zaistnienia sporu wynikającego z Regulaminu czy korzystania z Usług, po wyczerpaniu drogi postępowania reklamacyjnego wskazanej w § 13 Regulaminu, spór może zostać rozstrzygnięty w drodze postępowania mediacyjnego lub przez właściwy sąd powszechny.
    6. Abonent prawo możliwość do skorzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Szczegółowe informacje dotyczące dochodzenia roszczeń dostępne są po adresem:
      https://cik.uke.gov.pl/aktualnosci-cik/rozwiazywanie-sporow-adr,9.html
    7. Informacje o procedurze oraz wykaz podmiotów uprawnionych do rozstrzygania sporów konsumenckich można znaleźć także na stronie Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
      https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php
    8. Abonent ma również możliwość skorzystania z platformy internetowej, udostępnianej przez Komisję Europejską pod adresem internetowym:
      https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=PL
    9. Pilot WP wyraża zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
    10. W sprawach związanych z pozasądowym rozstrzyganiem sporów można kontaktować się na adres pocztowy: Audioteka Group Sp. z o.o., ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa
    11. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 10.11.2024 r. a dla obecnych Abonentów od dnia 16.12.2024 r.

 

Załącznik 1:

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY O ŚWIADCZENIE USŁUG

Formularz ten należy wypełnić i przesłać emailem lub pocztą tradycyjną w przypadku chęci odstąpienia od umowy

 

Do: Audioteka Group Sp. z o.o. ul. Żwirki i Wigury 16, 02-092 Warszawa

 

OŚWIADCZENIE OD ODSTĄPIENIU OD UMOWY

[imię, nazwisko, adres, adres e-mail]

niniejszym odstępuję od umowy o świadczenie następującej usługi ……………. [1] zawartej  dnia, […..][2] roku.


Data,

Podpis (w przypadku wysłania pocztą tradycyjną)


[1] Proszę wskazać usługę od której jest dokonywane odstąpienie,

[2]Proszę wskazać datę zawarcia umowy

Załącznik 2 - Regulaminy dodatkowe

Regulaminy dodatkowe dostępne są w panelu po lewej, w sekcji "Inne regulaminy"