Najczęściej zadawane pytania

Dlaczego nie mogę oglądać meczów Mistrzostw w WP Pilot?

W związku z negocjacjami z TVP, Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej i audycje dotyczące Mistrzostw są czasowo niedostępne.

Co to jest WP Pilot?

WP Pilot to usługa pozwalająca na oglądanie telewizji na różnych urządzeniach: komputerze, smartfonie, tablecie czy telewizorze z Android TV.

Czy założenie konta WP Pilot jest darmowe?

Tak, konto w WP Pilocie jest darmowe. Rejestracja daje Ci możliwość oglądania na różnych urządzeniach (komputer, telefon, smartfon, telewizor z Android TV) kilkudziesięciu kanałów w bezpłatnym pakiecie Starter albo skorzystania z oferty płatnych pakietów. Porównanie oferty znajduje się tutaj.

Czy usługa WP Pilot jest darmowa?

Tak, Obecnie w WP Pilot możesz oglądać ponad 25 kanałów za darmo, ich listę sprawdzisz w Pakiecie Starter. Jeśli chcesz, możesz wykupić dostęp do dodatkowych kanałów znajdujących się w pakietach płatnych. Ale nie musisz.

Czy usługa WP Pilot pozostanie darmowa?

WP Pilot oferuje bardzo dobrą jakość wideo, jest legalny i chcemy, aby jak najwięcej osób mogło z niego korzystać. Kanały udostępniane przez nadawców nieodpłatnie pozostaną darmowe w zamian za oglądane reklamy. Płatne będą pozostałe kanały. Zapewniamy jednak, że zależy nam, aby nasza oferta była przystępna cenowo i dzięki temu konkurencyjna do usług pirackich.

Dlaczego bez rejestracji mogę oglądać telewizję przez ograniczony czas?

Oglądanie przez ograniczony czas to próbka tego, co dostaniesz po założeniu konta. Chcemy, żebyś przekonał/a się, że warto do nas dołączyć. Czas oglądania bez rejestracji wynika też z umów z poszczególnymi nadawcami - WP Pilot to legalna usługa, szanująca prawa autorskie.

Które z kanałów są dostępne w HD?

Obecnie w HD dostępne są kanały: TVP1, TVP2, BBC, Paramount Channel, FilmBox Extra, Eleven Sports 1, Eleven Sports 2, Eleven Sports 3, Fightbox, Nickelodeon, Da Vinci, MTV Polska, MTV Live, TV Republika. Możesz je odróżnić od reszty dzięki temu, że na listach przy logo albo obok logo włączonego kanału, widocznego na ekranie, mają znaczek HD.

Czy mogę oglądać WP Pilot na telewizorze?

Tak. Aby oglądać WP Pilot na telewizorze potrzebujesz Chromecasta. Jest on często wbudowany w nowe telewizory. Jeśli Twój telewizor nie posiada wbudowanego Chromecasta, możesz go dokupić oddzielnie.

Obejrzyj film, by dowiedzieć się jak oglądać WP Pilot na telewizorze.

Czy mogę oglądać telewizję przy pomocy WP Pilota za granicą?

Tak, możesz oglądać na terenie Unii Europejskiej, jeśli pozwolisz zweryfikować, że na stałe mieszkasz w Polsce.

Wystarczy, że podasz numer polskiego konta bankowegonumer polskiej karty płatniczej lub zdjęcie polskiego dowodu osobistego. Weryfikacja jest darmowa, nie naliczamy za nią żadnych opłat. Przejdź do weryfikacji.

Jeśli wykupisz dowolny pakiet płatny korzystając z polskiego konta bankowego lub polskiej karty płatniczej, zostaniesz automatycznie zweryfikowany i zyskasz dostęp do WP Pilot na terenie UE.

Dostęp do usługi możliwy jest wyłącznie dla użytkowników ze zweryfikowanym miejscem zamieszkania na terytorium Polski, którzy są czasowo obecni w innym państwie członkowskim UE, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1128 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie transgranicznego przenoszenia na rynku wewnętrznym usług online w zakresie treści.

Czy usługa WP Pilot jest legalna?

Tak. Jesteśmy legalnie działającą firmą zarejestrowaną na terenie Polski.

Dlaczego widzę reklamy w WP Pilocie?

Dzięki emisji reklam w WP Pilocie oglądasz za darmo kanały w bezpłatnym pakiecie. Reklamy pomagają w finansowaniu działań platformy. Dlatego prosimy o nieblokowanie ich.

Trzeba zaznaczyć, że WP Pilot nie ma wpływu na emisję reklam przez nadawców programów telewizyjnych w ich kanałach. Nie możemy ingerować w sygnał i go zmieniać. Nigdy nie emitujemy reklam w trakcie emisji kanału telewizyjnego, bo to naruszałoby prawa autorskie. Jeśli trafi Ci się długi blok reklamowy w trakcie oglądania wybranego kanału, nie pochodzi on od nas.Reklamy wyświetlane przez nas mają formę grafiki lub materiału video pokazywanego przed włączeniem danego kanału. Kolejny wykorzystywany przez nas format to banery w aplikacjach mobilnych. Stopniowo możemy uzupełniać formy reklamowe, ale zawsze będziemy dokładać starań, żeby reklamy nie przeszkadzały Ci w korzystaniu z usługi.

Ile WP Pilot "zużywa” transferu danych?

Dla kanałów w standardowej jakości (SD, standard definition) WP Pilot zużywa maksymalnie około 0,8 gigabajta na godzinę oglądania. Jeśli więc posiadasz pakiet 2 GB (2 gigabajty) danych, to wystarczy Ci on na około 2,5 godziny oglądania

Dla kanałów o jakości HD (high definition) zużywasz maksymalnie około 1,5 gigabajta na godzinę oglądania. Jeśli więc posiadasz pakiet 2 GB (2 gigabajty) danych, to wystarczy Ci na około 1 godzinę 20 minut oglądania. Ilość odebranych danych może być mniejsza, ponieważ jakość sygnału jest dostosowywana do szybkości łącza użytkownika.

Jeśli łącze jest słabsze, wówczas sygnał telewizyjny jest gorszej jakości. Jeśli posiadasz nielimitowane łącze internetowe, ciesz się oglądaniem tak długo, jak chcesz.

Co to jest automatyczne odnawianie płatności?

Automatyczne odnawianie płatności pozwala na to, żeby płatność i ważność pakietu cyklicznie, co 30 dni, się odnawiały. Dzięki automatycznemu odnawianiu Twój pakiet samoistnie się przedłuża po 30 dniach od ostatniego wykupienia pakietu. W każdej chwili możesz zrezygnować z usługi po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce Moje pakiety. Koniec okresu rozliczeniowego możesz sprawdzić po zalogowaniu się na swoje konto w zakładce Moje pakiety.

Jak zrezygnować z automatycznego odnawiania płatności?

Aby zrezygnować z automatycznego odnawiania płatności, zaloguj się na swoje konto, przejdź do zakładki Moje pakiety i kliknij Anuluj obok wybranej usługi. Możesz to zrobić w dowolnym momencie. Jeśli zrezygnujesz z automatycznego odnawiania płatności, będziesz miał/a dostęp do pakietu pełne 30 dni od ostatniej płatności. Koniec okresu rozliczeniowego możesz sprawdzić w zakładce Moje pakiety.

Jestem zalogowana/y, ale nie widzę wykupionych wcześniej pakietów. Co mogę zrobić?

Przyczyn może być kilka.

1. Sprawdź, czy próbowałeś/aś zalogować się przy pomocy e-maila powiązanego z Twoim kontem WP Pilot, na którym masz wykupione pakiety. Jeśli zarejestrowałeś/aś je np. na mail@mail.com, a teraz próbujesz się zalogować przez Facebooka, na którym używasz inny mail@mail.com, to z perspektywy systemu są to dwa oddzielne konta. Podobnie przy logowaniu WP Pocztą. Aby korzystać ze swoich pakietów, zaloguj się przy pomocy odpowiedniego adresu e-mail, po nim WP Pilot rozpoznaje Twoje konto i wiąże je z dokonanymi zakupami.

2. Jeśli masz wykupioną subskrypcję cykliczną, możliwe, że konto, z którym powiązana jest Twoja karta, jest obecnie bez środków i w związku z tym nie można było opłacić Twojego pakietu w danym cyklu. Sprawdź, czy nie jest to przyczyną braku aktywnego pakietu.

3. Może się zdarzyć, że wysłałeś/aś kod SMS, ale był w nim błąd lub wiadomość wyszła na niewłaściwy numer. Sprawdź przesłane dane z informacjami podanymi na stronie pakietu.

4. Być może nastąpiła blokada płatności po stronie PayU. Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy lub e-mail kontakt@pilot.wp.pl, pomożemy Ci w znalezieniu i usunięciu jej przyczyny.

Jeśli nadal masz kłopot z dostępem do kupionych pakietów, prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta (poprzez formularz kontaktowy lub e-maila na kontakt@pilot.wp.pl). Pomożemy Ci wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje.

Dlaczego pojawia mi się komunikat „Kanał jest niedostępny w Twojej lokalizacji"?

Większość oferowanych przez nas programów jest ograniczona do terytorium Polski. Wynika to z tego, że działamy legalnie i respektujemy licencje oraz umowy z nadawcami telewizyjnymi. Chcemy docierać z ofertą WP Pilota do różnych miejsc na świecie, bez ograniczeń geograficznych. Pracujemy nad tym, aby mieć jak najwięcej kanałów dostępnych zagranicą.

Nie mogę się zalogować lub zapomniałam/em hasła. Jak mogę odzyskać dostęp do swojego konta?

Skorzystaj z linku Zapomniałem/łam hasła i postępuj zgodnie z instrukcją. Jeżeli w dalszym ciągu nie możesz się zalogować, wyślij zgłoszenie w formularzu kontaktowym.

Mam kłopoty z odtwarzaniem telewizji w WP Pilocie. Co mogę zrobić?

Sprawdź, czy spełniasz wszystkie wymagania techniczne.

Do poprawnego działania WP Pilot wymaga:

- szybkiego i stabilnego łącza internetowego,- urządzenia do odtwarzania telewizji np. PC, telefon, smartfon, tablet.

Jeśli Twój obraz nie odtwarza się płynnie, zatrzymuje się lub jest słabej jakości, spróbuj:

- skorzystać z innej przeglądarki internetowej (najlepiej Firefox lub Chrome),- sprawdzić odtwarzanie na innym komputerze lub urządzeniu mobilnym,- podłączyć komputer do innej sieci z internetem od innego dostawcy.

Jeśli uzyskasz inne wyniki w innej konfiguracji to wskazuje na problem z łączem internetowym lub z urządzeniem odtwarzającym.

Łącze internetowe

Do poprawnego działania usługi potrzebne jest łącze minimum 1Mbit (download) dla kanałów SD (standardowa rozdzielczość) oraz łącze 1,5Mbit (download) dla kanałów HD (wysoka rozdzielczość).Dotyczy to zarówno komputerów PC, jak i urządzeń mobilnych.

Swoje łącze można przetestować tutaj: http://twojeip.wp.pl.

Jeśli Twoje łącze jest wolniejsze lub prędkość nie jest stała, to obraz może zacinać się i może być niskiej jakości.

Pamiętaj, że inne programy na Twoim komputerze, a także inne komputery i urządzenia w Twojej sieci mogą korzystać ze wspólnego łącza internetowego, co obniża efektywną prędkość połączenia. Wyłącz niepotrzebne urządzenia i programy działające w tle, aby wyeliminować możliwość konfliktu.

Jeśli korzystasz z połączenia mobilnego (3G, HSDPA, LTE), to pamiętaj, że na prędkość połączenia ma jeszcze Twoja lokalizacja (od niej może zależeć aktualna siła sygnału), obciążenie sieci, a także czas, w którym korzystasz z sieci. W jednym momencie jakość połączenia może być świetna, a w kolejnym bardzo zła.

Komputery PC

Jeśli masz problemy z usługą:

- sprawdź czy spełniasz wymagania techniczne- zaktualizuj swoją przeglądarkę internetową tak żeby korzystać z najnowszej dostępnej wersji, Polecamy przeglądarki Mozilla Firefox oraz Google Chrome,- sprawdź, czy Twój system operacyjny jest zaktualizowany i posiada zainstalowane wszystkie uaktualnienia, - upewnij się, że korzystasz z najnowszych sterowników. Szczególnie ważne są sterowniki karty graficznej,- sprawdź wersję programu Flash Player. Jeśli Twoja wersja nie jest aktualna, zaktualizuj ją,- jeśli korzystasz z laptopa, sprawdź, czy w opcjach zasilania nie masz włączonego trybu oszczędzania energii, w którym komputer nie pracuje w pełni wydajnie. Jeśli nadal będziesz mieć pytania, zapraszamy do kontaktu. Postaramy się jak najszybciej rozwiązać Twój problem z odbiorem WP Pilota.

Jak zgłaszać błędy?

Aby zgłosić błąd skorzystaj z formularza kontaktowego.

Abyśmy mogli zająć się naprawą błędu, prosimy o podanie w zgłoszeniu co najmniej:

- pełnego adresu URL, na którym występuje błąd,- szczegółowy opis błędu,- kroków wywołania błędu (informacja, po jakim działaniu występuje błąd),- częstotliwość występowania błędu: zawsze/kilka razy/raz,- wszelkie informacje umożliwiające odtworzenie błędu,- system operacyjny na komputerze, na którym wystąpił błąd, np. Windows 7 64-bit,- użyta przeglądarka internetowa, np. Firefox wersja 24.0,- jeżeli błąd zawiera komunikat, to podaj treść tego komunikatu lub zrzut ekranu z komunikatem,- jeżeli błąd jest związany z konkretnym obiektem (kanałem, pakietem, funkcją itp.), podaj uwzględnienie identyfikatora/nazwy itd.,- zrzut ekranu z błędem (klawisz PrintScreen na klawiaturze PC) w formacie .jpg,- imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu osoby do kontaktu w sprawie zgłoszenia.

Pamiętaj, że to, czy będziemy w stanie pomóc Ci szybko i sprawnie, zależy od tego, na ile kompletne informacje nam przekażesz.

Jak usunąć konto w WP Pilocie?

Możesz usunąć konto w każdej chwili. Aby usunąć konto, zaloguj się do serwisu w przeglądarce. Następnie wejdź w Profil w sekcję Ustawienia konta. Na dole ekranu znajduje się przycisk Usuń konto, który Ci to umożliwi.

Jeśli masz konto darmowe i/lub jednorazowo kupiony pakiet, możesz to zrobić jednym kliknięciem.

Jeśli masz wykupioną subskrypcję (automatyczne odnawianie płatności), musisz ją najpierw anulować. Możesz to zrobić w sekcji Moje pakiety w Profilu. Pamiętaj, że opłata za kolejny okres korzystania (30 dni) jest pobierana z góry i nie będzie zwrócona. Zachęcamy Cię do poczekania do końca tego okresu i skorzystania ze swojego zakupu w pełni.

Będziemy wdzięczni, jeśli powiesz nam o powodach swojej rezygnacji, zostawiając wiadomość w formularzu kontaktowym. Postaramy się uwzględnić Twoje uwagi przy rozwijaniu WP Pilota.

Moje konto zostało usunięte. Czy opłata za pakiety i kanały telewizyjne będzie nadal pobierana?

Nie, po usunięciu konta nie będziesz obciążona/y opłatami za żadne usługi z naszej strony.