F.A.Q.

  1. Co to jest WP Pilot?

    WP Pilot to telewizja kablowa, która wykorzystuje urządzenia STB (set-top-box) należące do użytkowników i użytkowniczek. Twoim STB może być komputer, tablet, telefon lub telewizor z Android TV.

  2. Czy usługa WP Pilot jest legalna?

    Tak. Jesteśmy legalnie działającą firmą zarejestrowaną na terenie Polski. Część kanałów darmowych rozprowadzamy w oparciu o art. 43. ust 1 ustawy o radiofonii i telewizji. Pozostałe kanały są udostępniane na podstawie umów z nadawcami telewizyjnymi.

  3. Czy założenie konta WP Pilot wiąże się z opłatami?

    Nie. Po założeniu konta masz dostęp do darmowych kanałów w naszej ofercie. Nie naliczamy za nie żadnych opłat, nie wystawiamy faktur i nie mamy ukrytych kosztów. Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z szerszej oferty kanałów możesz za nią zapłacić wybraną przez siebie formą płatności (karta, przelew PayU, SMS).

  4. Czym jest funkcjonalność "Gość”?

    W WP Pilocie istnieje możliwość oglądania naszych kanałów przez okres kilku minut bez zakładania konta i wykupionych pakietów. Chcemy, żebyś zobaczył/a, co oferujemy i przekonał/a się, że warto do nas dołączyć.
    Po określonym czasie dostęp jest blokowany dla danego numeru IP, z którego wykonywane jest połączenie i prosimy o zarejstrowanie lub zalogowanie się do serwisu.

  5. Nie mogę się zalogować lub zapomniałam/em hasła. Jak mogę odzyskać dostęp do swojego konta?

    Wejdź na stronę logowania do WP Pilota w aplikacji lub przeglądarce, wprowadź adres e-mail, na który było zarejestrowane konto, i postępuj zgodnie z instrukcją.

  6. Jestem zalogowana/y, ale nie widzę wykupionych wcześniej pakietów. Co mogę zrobić?

    Przyczyn może być kilka.

    1. Sprawdź, czy próbowałeś/aś zalogować się przy pomocy e-maila powiązanego z Twoim kontem WP Pilot, na którym masz wykupione pakiety. Jeśli zarejestrowałeś/aś je np. na mail@mail.com, a teraz próbujesz się zalogować przez Facebooka, na którym używasz innymail@mail.com, to z perspektywy systemu są to dwa oddzielne konta. Podobnie przy logowaniu WP Pocztą. Aby korzystać ze swoich pakietów, zaloguj się przy pomocy odpowiedniego adresu e-mail, po nim WP Pilot rozpoznaje Twoje konto i wiąże je z dokonanymi zakupami.
    2. Jeśli masz wykupioną subskrypcję cykliczną, możliwe, że konto, z którym powiązana jest Twoja karta, jest obecnie bez środków i w związku z tym nie można było opłacić Twojego pakietu w danym cyklu. Sprawdź, czy nie jest to przyczyną braku aktywnego pakietu.
    3. Może się zdarzyć, że wysłałeś/aś kod SMS, ale był w nim błąd lub wiadomość wyszła na niewłaściwy numer. Sprawdź przesłane dane z informacjami podanymi na stronie pakietu.
    4. Być może nastąpiła blokada płatności po stronie PayU. Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy lub e-mail support@netwizor.pl, pomożemy Ci w znalezieniu i usunięciu jej przyczyny.

    Jeśli nadal masz kłopot z dotarciem do kupionych pakietów, prosimy o kontakt z naszym biurem obsługi klienta (poprzez formularz kontaktowy lub e-maila na support@netwizor.pl). Pomożemy Ci wyjaśnić, dlaczego tak się dzieje.

  7. Czy usługa WP Pilot pozostanie darmowa?

    WP Pilot oferuje bardzo dobrą jakość wideo, jest legalny i chcemy, aby jak najwięcej osób mogło z niego korzystać. Kanały udostępniane przez nadawców nieodpłatnie pozostaną darmowe w zamian za oglądane reklamy. W przyszłości będziemy chcieli udostępnić możliwość rezygnacji z nich za niewielką opłatą.

    Płatne będą pozostałe kanały. Zapewniamy jednak, że zależy nam, aby nasza oferta była przystępna cenowo i dzięki temu konkurencyjna do usług pirackich.

  8. Dlaczego widzę reklamy w WP Pilocie?

    Dzięki emisji reklam w WP Pilocie oglądasz kanały płatne taniej lub nawet za darmo. Pomagają w finansowaniu działań platformy. Dlatego prosimy Cię o niewłączanie żadnych mechanizmów, które będą blokować wyświetlanie reklam.

    WP Pilot nie ma wpływu na emisję reklam przez nadawców programów telewizyjnych w ich kanałach. Nie możemy ingerować w sygnał i go zmieniać. Nigdy nie emitujemy reklam w trakcie emisji kanału telewizyjnego, bo to naruszałoby prawa autorskie. Jeśli trafi Ci się długi blok reklamowy w trakcie oglądania wybranego kanału, nie pochodzi on od nas.

    Reklamy są wyświetlane przez nas pokazują się w formie tzw. pre-rolli, czyli materiałów video przed włączeniem danego kanału. Kolejny wykorzystywany przez nas format to banery w aplikacjach mobilnych. Stopniowo możemy uzupełniać formy reklamowe, ale zawsze będziemy dokładać starań, aby reklamy nie przeszkadzały Ci w korzystaniu z usługi.

  9. Mam pakiet danych u operatora udostępniającego mi internet. Ile WP Pilot "zużywa” transferu danych?

    Dla kanałów w jakości SD (standard definition) zużywasz maksymalnie około 0,8 gigabajta na godzinę oglądania. Jeśli więc posiadasz pakiet 2 GB (2 gigabajty) danych, to wystarczy Ci on na około 2,5 godziny oglądania.

    Dla kanałów o jakości HD (high definition) zużywasz maksymalnie około 1,5 gigabajta na godzinę oglądania. Jeśli więc posiadasz pakiet 2 GB (2 gigabajty) danych, to wystarczy Ci na około 1 godzinę 20 minut oglądania.

    Ilość odebranych danych może być mniejsza, ponieważ jakość sygnału jest dostosowywana do szybkości łącza użytkownika.

    Jeśli łącze jest słabsze, wówczas sygnał telewizyjny jest gorszej jakości. Jeśli posiadasz nielimitowane łącze internetowe, ciesz się oglądaniem tak długo, jak chcesz.

  10. Mam kłopoty z odtwarzaniem telewizji w WP Pilocie. Co mogę zrobić?

    Sprawdź, czy spełniasz wszystkie wymagania. Prosimy, zapoznaj się z informacjami Jak korzystać?.

    Do poprawnego działania WP Pilot wymaga:

    • - szybkiego i stabilnego łącza internetowego,
    • - urządzenia do odtwarzania telewizji np. PC, telefon, smartfon, tablet. Pełna lista kompatybilnych urządzeń znajduje się w Jak korzystać?.

    Jeśli Twój obraz nie odtwarza się płynnie, zatrzymuje się lub jest słabej jakości, spróbuj:

    • - skorzystać z innej przeglądarki internetowej (najlepiej Firefox lub Chrome),
    • - sprawdzić odtwarzanie na innym komputerze lub urządzeniu mobilnym,
    • - podłączyć komputer do innej sieci z internetem od innego dostawcy.

    Jeśli uzyskasz inne wyniki w innej konfiguracji to wskazuje na problem z łączem internetowym lub z urządzeniem odtwarzającym.

    Łącze internetowe

    Do poprawnego działania usługi potrzebne jest łącze minimum 1Mbit (download) dla kanałów SD (standardowa rozdzielczość) oraz łącze 1,5Mbit (download) dla kanałów HD (wysoka rozdzielczość). Dotyczy to zarówno komputerów PC, jak i urządzeń mobilnych.

    Swoje łącze można przetestować tutaj: http://twojeip.wp.pl.

    Jeśli Twoje łącze jest wolniejsze lub prędkość nie jest stała, to obraz może zacinać się i może być niskiej jakości.

    Pamiętaj, że inne programy na Twoim komputerze, a także inne komputery i urządzenia w Twojej sieci mogą korzystać ze wspólnego łącza internetowego, co obniża efektywną prędkość połączenia. Wyłącz niepotrzebne urządzenia i programy działające w tle, aby wyeliminować możliwość konfliktu.

    Jeśli korzystasz z połączenia mobilnego (3G, HSDPA, LTE), to pamiętaj, że na prędkość połączenia ma jeszcze Twoja lokalizacja (od niej może zależeć aktualna siła sygnału), obciążenie sieci, a także czas, w którym korzystasz z sieci. W jednym momencie jakość połączenia może być świetna, a w kolejnym bardzo zła.

    Komputery PC

    Jeśli masz problemy z usługą:

    • - sprawdź czy spełniasz wymagania opisane w Jak korzystać?,
    • - zaktualizuj swoją przeglądarkę internetową tak żeby korzystać z najnowszej dostępnej wersji, Polecamy przeglądarki Mozilla Firefox oraz Google Chrome,
    • - sprawdź, czy Twój system operacyjny jest zaktualizowany i posiada zainstalowane wszystkie uaktualnienia,
    • - upewnij się, że korzystasz z najnowszych sterowników. Szczególnie ważne są sterowniki karty graficznej,
    • - sprawdź wersję programu Flash Player. Jeśli Twoja wersja nie jest aktualna, zaktualizuj ją,
    • - jeśli korzystasz z laptopa, sprawdź, czy w opcjach zasilania nie masz włączonego trybu oszczędzania energii, w którym komputer nie pracuje w pełni wydajnie.

    Jeśli nadal będziesz mieć pytania, zapraszamy do kontaktu. Postaramy się jak najszybciej rozwiązać Twój problem z odbiorem WP Pilota.

  11. Jak zgłaszać błędy?

    Codziennie dbamy o to, by dostarczać Ci jak najlepszą usługę, pracujemy nad jej rozwojem i stabilizacją. Jeśli mimo wszystko zauważysz błąd, prosimy o zgłoszenie go.

    Abyśmy mogli zająć się naprawą błędu, prosimy o podaniu w zgłoszeniu co najmniej:

    • - loginu (adresu e-mail) do konta w WP Pilocie,
    • - skrótowego opisu problemu,
    • - opisu urządzenia z jakiego korzystasz: komputer PC, tablet, telefon,
    • - sposobu, w jaki korzystasz z naszej usługi czyli np. strona web (z przeglądarki), aplikacja na telefonie z systemem Android, aplikacja na telefonie z iOS (Apple),
    • - kanału, którego odtwarzanie jest problematyczne,
    • - informacji, czy korzystasz z serwisu w Polsce czy poza jej granicami; jeśli zagranicą, to w jakim kraju.

    Aby naprawianie błędu było szybsze, prosimy o podaniu w zgłoszeniu:

    • - pełnego adresu URL, na którym występuje błąd,
    • - szczegółowy opis błędu,
    • - kroków wywołania błędu (informacja, po jakim działaniu występuje błąd),
    • - częstotliwość występowania błędu: zawsze/kilka razy/raz,
    • - wszelkie informacje umożliwiające odtworzenie błędu,
    • - system operacyjny na komputerze, na którym wystąpił błąd, np. Windows 7 64-bit,
    • - użyta przeglądarka internetowa, np. Firefox wersja 24.0,
    • - jeżeli błąd zawiera komunikat, to podaj treść tego komunikatu lub zrzut ekranu z komunikatem,
    • - jeżeli błąd jest związany z konkretnym obiektem (kanałem, pakietem, funkcją itp.), podaj uwzględnienie identyfikatora/nazwy itd.,
    • - zrzut ekranu z błędem (klawisz PrintScreen na klawiaturze PC) w formacie .jpg,
    • - imię i nazwisko, adres e-mail oraz numer telefonu osoby do kontaktu w sprawie zgłoszenia.

    Pamiętaj, że to, czy będziemy w stanie pomóc Ci szybko i sprawnie, zależy od tego, na ile kompletne informacje nam przekażesz.

  12. Czy korzystając z WP Pilota muszę płacić abonament radiowo-telewizyjny?

    Tak. Oglądanie kanałów w naszej usłudze należy traktować jak "zwykłe” oglądanie telewizji. Jednak jeśli płacisz już abonament za swój telewizor, nie musisz rejestrować swojego telefonu komórkowego, tabletu czy komputera jako kolejnego odbiornika.

  13. W internecie można znaleźć serwisy, które oferują znacznie więcej kanałów. Dlaczego w WP Pilocie liczba kanałów jest ograniczona?

    W sieci znaleźć można serwisy pirackie, które nadają kanały bez zgody nadawców i właścicieli praw. Nasz serwis jest legalny, podpisujemy odpowiednie umowy z nadawcami lub udostępniamy kanały w oparciu o art. 43. ust 1 ustawy o radiofonii i telewizji. Nieustannie pracujemy nad poszerzeniem naszej oferty.

  14. Czy mogę oglądać telewizję przy pomocy WP Pilota za granicą?

    Nie wszystkie kanały z naszej oferty są dostępne poza terytorium Polski z powodów licencyjnych (geoblocking). W miarę możliwości staramy się tą niedogodność likwidować.

  15. Dlaczego pojawia mi się komunikat "Usługa niedostępna w Twojej lokalizacji”?

    Większość oferowanych przez nas programów jest ograniczona do terytorium Polski. Wynika to z tego, że działamy legalnie i respektujemy licencje oraz umowy z nadawcami telewizyjnymi. Chcemy docierać z ofertą WP Pilota do różnych miejsc na świecie, bez ograniczeń geograficznych. Pracujemy nad tym, aby mieć jak najwięcej "odblokowanych” kanałów.

  16. Nie chce już korzystać z WP Pilota. Czy mogę usunąć konto?

    Tak, możesz je w każdej chwili usunąć. Jeśli masz konto darmowe i/lub jednorazowo kupiony pakiet, możesz to zrobić jedną akcją usunięcia konta z poziomu swojego profilu. Jednak jeśli masz wykupioną subskrypcję (płatności cykliczne), musisz ją najpierw anulować. Możesz to zrobić w sekcji Moje pakiety w Profilu. Pamiętaj, że opłata za kolejny okres korzystania (30 dni) jest pobierana z góry i nie będzie zwrócona. Zachęcamy Cię do poczekania do końca tego okresu i skorzystania ze swojego zakupu w pełni.

    Aby usunąć konto, zaloguj się do serwisu w przeglądarce. Następnie wejdź w Profil w sekcję Ustawienia konta. Na dole ekranu znajduje się przycisk Usuń konto, który Ci to umożliwi. Szanujemy Twoją decyzję, ale mamy nadzieję, że jeszcze do nas wrócisz. Będziemy wdzięczni, jeśli powiesz nam o powodach swojej rezygnacji, zostawiając wiadomość w formularzu kontaktowym. Postaramy się uwzględnić Twoje uwagi przy rozwijaniu WP Pilota.

  17. Moje konto zostało usunięte. Czy opłata za pakiety i kanały telewizyjne będzie nadal pobierana?

    Nie, po usunięciu konta nie będziesz obciążona/y opłatami za żadne usługi z naszej strony.